23 september 2008

Klinkt als (2)

Gisteren liet ik zien hoe je je muzikale hokje bepaalt. Tijd om het nieuws te verspreiden: zet je invloeden duidelijk op je site, je eigen YouTube-kanaal, Hyves, Last.fm, Facebook en andere communities. Tag en label je muziek met die muzikale referenties en zorg dat het de eerst zichtbare vrienden op je MySpace-pagina zijn:
Herhaling is de kracht van de boodschap dus zet ze ook in de linkerkolom:
Zie je die lijst? Met al die namen zou ik snel vrienden maken! En spelen jullie death metal? Val Jan Smit dan niet lastig op MySpace. Zinloos en ergerlijk. Investeer in kwaliteit, niet kwantiteit. Bedenk ook welk platform het beste bij je muziek en fans past. Heet je Airto, concentreer je dan op Hyves, je eigen YouTube-kanaal maar ook Katie Melua's Nederlandse fansite. Ben je Van Binnen dan heb je iets te zoeken op Hyves, het gastenboek van de 3J's of sites over Bløf (je deelt immers hun producer). Destine pakt het heel goed aan op hun MySpace, Hyve en met 5 gratis nummers + artwork in ruil voor je e-mail adres. Goede deal voor 5 uitstekende songs!

New Music Strategies zegt ook boeiende dingen over (keuzes maken in) de overstelpende hoeveelheid platforms, social media en communities. Vanmiddag: Last.fm.

1 opmerking:

Anoniem zei

Volgens mij is voor iedere Nederlandse band Hyves inmiddels veel belangrijker / effectiever dan Myspace. Vergelijk bijvoorbeeld het aantal reacties op onze 'download onze nieuwe plaat gratis'-actie op Hyves en Myspace. We hebben ongeveer evenveel tijd gestoken in het sturen van berichten op Hyves en Myspace.