- In Paradiso spelen? Grijp je kans!
- Lekker fel, love it: Lowlands-directeur reageert op de natte vinger van roeptoeter Bert Brussen, die op de radio overigens een stuk genuanceerder is. Net als Menno, die een en ander in historisch perspectief zet. Ook fel: Bon Iver gaat los op de MTV's Video Music Awards. En hij heeft gelijk: 'What would Bill Hicks say?'
- Fascinerende, fascinerende materie: The comprehensive guide to reclaiming your old masters. Dat wordt nog een spannende oorlog tussen artiesten en hun labels... Ook fascinerend: inhoudelijk debat over compressie en mastering van moderne muziek, zeer begrijpelijk uitgelegd (via Guuz). Lezen!
- In Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag een verhaal over succesvolle kroegen en nieuwe horecagelegenheden in Amsterdam die het 'op eigen kracht' doen. Ik stuitte op een supereenvoudige, creatieve tip die zó in Doorbraak! had kunnen staan:
- Vooral die 'Facebook is het moderne flyeren' is, mits goed, met mate en dus relevant toegepast, een waarheid als een koe. Zó simpel en vooral: krrrratis.
- En Facebook? Is vanaf 22 september het nieuwe iTunes. En Twitter de bron om schrijvers te ontdekken. Die moderne wereld toch...
- Nu ook digitale kluis van The Pirate Bay. Legaal ditmaal, schijnt.
- Mooi, inzichtelijke interview met de music supervisor van een paar grote Amerikaanse TV-series en films. Tof om te lezen hoe dat werkt, via Pierre.
- Boekhandelaar anno 2011, een persoonlijk en bij vlagen ontluisterend verhaal achter de sluiting van Boektiekje in Katwijk. Vooral wat eigenaresse Bertine zegt over boekprijzen, niet-aansprekende thema's van de Boekenweken, het gebrek aan dienstverlening-op-maat van uitgeverijen en het Centraal Boekhuis zou al die partijen meer zorgen moeten baren dan ze doen. Niet alleen zijn dit eerlijke vragen van een goede klant, tegelijkertijd ligt juist hier de ruimte voor een fysieke winkel (en dus de uitgeverij) in het digitale tijdperk.
- Allemaal te laat voor Free Record Shops paradepaardje Fame... Triest. Op Twitter praten we na over de toekomst van fysieke en digitale verkopen, wereldwijde ketens vs. goed gesorteerde speciaalzaken, muziek en DVD's, de ontwikkeling of leegloop van binnensteden vs. online bestellen. Lees mee. En Werner analyseert de trends en cijfers. Boeiend!
- Spotify maakt (een beetje) winst. Dat lijkt me goed nieuws voor hun voortbestaan en vooruitgang in de muziekindustrie in het algemeen. Als ze op termijn ook meer aan artiesten doorbetalen is het goed nieuws voor iedereen.
- Blik in het verleden: pracht van een bewegende infographic over geluidsdragers & money makers door de jaren heen.
- *Nieuwe* muziek: voorheen-held DJ Shadow (via Jasper). En *nieuwe* oude muziek, eindelijk: The Beach Boys' Smile komt (nu 'echt'...).
- De sessies bij Daryl Hall thuis kwamen hier al eerder langs, maar die met Todd Rundgren is het apart vermelden waard. Via Robert. Lees zijn blog, om je gek te lachen!
- Over leuk gesproken: Rockscience-bordspel, gecrowdsourcet (via Michiel).
2 opmerkingen:
Bij: "In Paradiso spelen? Grijp je kans!"
Die aansporing lijkt nodig: een enkele contest op OngekendTalent trekt zelfs 200+ inschrijvingen.
De vraag: "Wat is je plan" is een hoge drempel. Er ligt nog een markt braak voor "Doorbraak", vrees ik!
Maar inschrijven kan nog. Go!
waarom is Paradiso voor veel mensen zo belangrijk? Is dat het hoogst haalbare? Leuke tent, maar de kuip volkrijgen is toch wat anders.
Een reactie posten