Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
7 oktober 2008
Daar gebeurde het
The Word host een briljante mash-up: met behulp van Google Earth kunnen lezers en bezoekers aangeven waar de cover van bepaalde albums is geschoten. Gaat dat zien. The Beach Boys' 'Holland' bijvoorbeeld:
In een verleden werkte ik voor een zekere firma die zich specialiseerde in 2 uitersten: metal en Nederlandstalig repertoire van 'het volkse soort'. Denk Frans & Marianne. Fans van die 2 stijlen lijken op elkaar: ze klagen steen & been en voelen zich genegeerd wanneer hun favoriete artiest/muziek niet zicht- en hoorbaar is in mainstream media. Gebeurt dat plots wel (Frans gaat naar #1, Sepultura wordt gedraaid door Henk Westbroek) dan keert de harde kern zich van ze af onder het mom "Bah, [artiestennaam hier] is commercieel geworden!" Mijn stelling: metal en volks repertoire profiteren van het feit dat ze niet of nauwelijks gedraaid worden op mainstream media.
Kun je ook aandacht besteden aan metal? Of heeft Ed alles al samengevat in 2 minuten ;-)? http://attuworld.nl/muziek/eds-fcking-guide-of-metal.html
BeantwoordenVerwijderenSh*t man, Ed legt het verdomd goed uit!
BeantwoordenVerwijderenIn een verleden werkte ik voor een zekere firma die zich specialiseerde in 2 uitersten: metal en Nederlandstalig repertoire van 'het volkse soort'. Denk Frans & Marianne. Fans van die 2 stijlen lijken op elkaar: ze klagen steen & been en voelen zich genegeerd wanneer hun favoriete artiest/muziek niet zicht- en hoorbaar is in mainstream media. Gebeurt dat plots wel (Frans gaat naar #1, Sepultura wordt gedraaid door Henk Westbroek) dan keert de harde kern zich van ze af onder het mom "Bah, [artiestennaam hier] is commercieel geworden!" Mijn stelling: metal en volks repertoire profiteren van het feit dat ze niet of nauwelijks gedraaid worden op mainstream media.