In onze biografie staan alleen maar feiten, verteld aan de hand van een tijdlijn en wat foto's. Natuurlijk is de bedoeling dat de lezer denkt 'Zo zo, die jongens zijn goed bezig', dus die feiten moet je goed selecteren en mooi formuleren. Een opschepperige bio schrikt af, net als een té bescheiden biografie. Uit een recensie quote je natuurlijk alleen de jubelende zinnen (behalve Sheriff of Hongkong), en om ons brede draagvlak aan te tonen, citeren we zowel 3VOOR12 als Tina."
Ik had het zelf niet beter op kunnen schrijven. En zo ziet dat er uit op de Tina-dag van vorig jaar:
Dat filmpje had best wat korter gemogen, Bram. Alleen de hoogtepunten ;-) Maar vertel vooral verder!
"Wat wil een zaaleigenaar weten voordat ie je boekt? Of je de zaal vol krijgt, uiteindelijk. We vertellen dus over onze actieve fans (bijvoorbeeld op Hyves), de fansite, de stampvolle Tina-dag en onze podiumervaring tot nu toe. En onze topografische herkomst: zanger Bart en ik komen uit Amersfoort en hebben lokaal al wat krediet opgebouwd met onze soloprojecten Findel en Impossible Situations. Dat is dus interessante informatie voor poppodium De Kelder, theatercafé Borra, maar ook voor regionale radiozender Utracks en 3VOOR12 Utrecht. De rest van de band komt uit Hilversum, wat dus van belang is voor de (in aanbouw zijnde) Vorstin, alle landelijke omroepen en een artikel in regionale krant Gooi- en Eemlander. De tekstversie van onze bio zit in het pakket omdat mijn ervaring is dat zalen graag letterlijk stukjes overnemen voor programmaboekjes. Deze tekst is dus ook iets wervender van toon.
Natuurlijk zal een ongebruikelijke aanpak ook voor negatieve reacties zorgen. Veel mensen in de muziekbusiness werken daar al hun hele leven en vinden blijkbaar dat alles moet gaan zoals het altijd ging. Zo schreven we bij de laatste Stuck In A Day verzamel-CD een nogal brutaal begeleidend briefje met als resultaat veel aandacht in Blend en Up Magazine, helemaal niets in OOR."
Natuurlijk zal een ongebruikelijke aanpak ook voor negatieve reacties zorgen. Veel mensen in de muziekbusiness werken daar al hun hele leven en vinden blijkbaar dat alles moet gaan zoals het altijd ging. Zo schreven we bij de laatste Stuck In A Day verzamel-CD een nogal brutaal begeleidend briefje met als resultaat veel aandacht in Blend en Up Magazine, helemaal niets in OOR."
Morgen, in het laatste deel van deze serie, vertelt Bram over de reacties van media en programmeurs op het pakket en over de optredens van Only Seven Left in Egypte. En wat dat doet voor de bezoekcijfers van je site(s) en shows.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten