Een deurdeal. Dat betekent dat je publiek moet trekken. Jair: "Om de bands te promoten die wij goed vonden, maar in Venlo nauwelijks bekendheid genoten, brachten we een fanzine uit. Een gekopieerd boekje met daarin interviews met onze favoriete artiesten, recensies van onze favoriete platen en columns over de scene. Deze boekjes maakten we allemaal zelf. Uiteindelijk zijn er een stuk of 8 verschenen. Om de drukkosten te financieren vroegen wij platenzaken, labels en de zaaltjes waar we optredens deden voor een klein bedrag te adverteren. Van het opgehaalde bedrag werden de drukkosten betaald. Hadden we veel opgehaald dan was de oplage groot en andersom." En dan kreeg je zoiets fraais om je moeder bang mee te maken:
Het tweede concert dat Oude Garde boekte was eerdergenoemde Girlpunknight, onbewust een sterk en succesvol concept: "Hier speelden The Riplets, The Lulabelles en The Boonaraas. Met dit concept en de mazzel dat the Riplets op dat moment leken door te breken hadden we een bijna uitverkochte avond in perron 55. Of het pure mazzel was, een briljant concept of dat we deze show goed gepromoot hebben weet ik niet. Feit is dat het een super avond was!"
Morgen hoe de Oude Garde Sedate Bookings werd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten