5 februari 2010

Wilde ideeën & nieuwe muziek (51)


  • Artikel over de achtergrond van en de nieuwe inzichten die het succes van Lady GaGa opleveren voor de muziekindustrie.
  • De 5 slechtste rock 'n' roll managementbeslissingen allertijden. En hier eerder al gepost, maar er was op Twitter weer veel om te doen: de 20 Biggest Record Company Screw-Ups of All Time. Pijnlijk.
  • Deze week werd voor een belangrijk deel gevuld met een prachtserie van Josh over online tools en applicaties voor muzikanten. Meindert doet op zijn eigen blog ook een duit in het zakje.
  • Een mens heeft helden nodig. De mijne? Dusty Springfield (Perfect Dusty is in de maak!), Nick Drake, Josh Davis, Radiohead, Lennon/McCartney en dat andere briljante componistenduo: Morrissey/Marr. Moz belooft al enige tijd zijn autobiografie te gaan schrijven, waar ik blind op inteken. Uitgeverij Faber ook, getuige deze open liefdesbrief: "It would be the fulfilment of my most pressing and persistent publishing dream to see that ‘ff’ sewn into the spine of your Life. Just any other publisher won’t do. You deserve Faber and the love we can give you. History demands it; destiny commands it." Prachtig (ook via Job)!
  • EHPO beantwoordt wat vragen bij Trouble Online. Niks nieuws.

2 opmerkingen:

  1. re: OK GO

    Is het niet gewoon zo dat de discussie hier de fout maakt om weer in hits te denken? OK GO maakt geen virale hit: ergo, viral filmpjes zijn dood en OK GO is irrelevant. Wat helemaal niet het probleem is wat word aangekaart.

    Ik denk dat het probleem is dat virale filmpjes niet meer viraal mogen zijn als er (veel) geld achter zit. Je hoeft geen gazillion hits te hebben, maar dat denkt men wel en men handelt ernaar (en schrijft er zo over, waarmee het de kans loopt een self fulfilling prophecy te worden)

    BeantwoordenVerwijderen