- Het droeve lot van de Facebook-zeurpiet, ware woorden van Ivo Victoria!
- In vervolg op 'Google “disgusted” with record labels': Why Google should buy the music industry. 'Larry, Serge and Eric could buy the entire music industry with their personal money. [...] That would solve its licensing problems at a stroke.' Zeer interessante gedachte, om allerlei redenen. Allereerst voor muziekliefhebbers wereldwijd, maar ik denk dat ook veel platenmaatschappijen blij zijn als ze zich weer kunnen concentreren op de hoofdzaak en hun toegevoegde waarde: in het bos de beste en mooiste bomen laten zien, in plaats van gedoe over rechten, kostbaar en volstrekt zinloos jagen op downloaders.
- Coachella werd afgelopen weekend live uitgezonden via YouTube (sta even stil bij wat die samenwerking betekent, Erwin legt uit), Pitchfork verzamelde de hoogtepunten.
- Spotify takes the axe to its free service – can it now claim to slash music piracy? (via Hans). Why is Spotify playing hard-ball with its free users? of Are labels trying to kill a golden goose? Op basis van duizenden (!) reacties op de 'nieuwe spelregels' van Spotify vermoed je van wel... Maar stop whinging, freetards - Spotify is worth paying for (via Martin).
- Some thoughts on the music business (via Lykle). What the music industry needs now is love, love … and cash (via Meindert). En dat krijg je niet van Grooveshark als je hun app uit de Android Marketplace haalt. Dus Grooveshark klimt in de pen (via Digimuziek). Stevig!
- Ondertussen besteden Britten meer aan livemuziek dan aan CD's. Die stijging in de verkoop van livemuziek maakt de daling in geluidsdragers goed (via Werner).
- In the digital era free is easy, so how do you persuade people to pay?
- Joost Smiers heeft zeer interessante en vrij revolutionaire ideeën over auteursrecht (lezen!) en is nu ook online te vinden.
- Teeven domoor tussen twee karretjes, aldus Hans Bousie. Fleet Foxes' Robin Pecknold doet niet zo moeilijk over illegaal downloaden: 'Music has no inherent value'.
- Over richtlijnen met betrekking tot social media gebruik door werknemers: offensief in plaats van defensief, gebaseerd op deze blogpost. Kunnen Domien en Coen Swijnenberg misschien nog wat van leren (= twitterconversatie over zeiken op Lucky Fonz III als-ie tegelijkertijd op je zender te gast is...).
- Na Moke en Junkie XL nu Rigby en Grolsch. Alle reden voor een feestje:
- Seth: 'If you're hoping that this now important form of media is going to sit there and promote your average stuff for average people made in bulk [...] I think you're wasting a lot of time and money.' Ware woorden. Deze van Bob las ik ook graag deze week (en jij ook!). Of deze. Knetterhard als altijd, maar hij liegt niet.
- BUMA in de bocht, ditmaal zijn clubs en clubeigenaren aan de beurt schijnt. Goed nieuws, want nu verdienen hiphop acts ook wat (met 200 shows à €2500 per jaar) en alle kleine acts die veel optreden worden eindelijk ook normaal afgerekend (deze of deze bijvoorbeeld). Of toch niet? Lastig...
- *Nieuwe* muziek: gratis MP3 van GRAM, KC (= YouTube) en... jawel, De Toppers!
- Leuk: Jacqueline Govaert 'verborg' afgelopen zaterdag ook muziek bij Paradiso met hulp van Repudo.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten