Geen industrie die door de opkomst van internet zo op zijn kop is gezet als de muziekindustrie. De tijd van cd's en de daarbij horende commercie, marketing en communicatie lijkt lang geleden. Muzikanten lijken de teleurstelling voorbij, vooral vanwege de opkomst van social media, nieuwe distributie en zelfs nieuwe vormen van muziek. Want de kracht van muziek en het enthousiasme van een goede muzikant zijn onveranderd.
Maar kan een muzikant wel overweg met de nieuwe mogelijkheden? Of een app bouwer met een muzikant? Is er nog geld te verdienen in de tijd van alles gratis en The Pirate Bay? Social Media Club Rotterdam en de Rotterdam Media Commission organiseren Music 'n' Social Media: een avond waar door internationale experts antwoord wordt gegeven op deze vragen.
De antwoorden komen van Brian Kabatznick (Vice-President AEG), die het social media fenomeen Justin Bieber naar Nederland haalde. De twee grootste muziek apps ter wereld, Spotify & Shazam, laten zien hoe zij de gevestigde orde uitdagen om nieuwe distributievormen te omarmen. Daarnaast uiteraard aandacht voor de muzikanten: hoe krijg je de zaal vol als je geen Lady GaGa bent? Twee leden van de Nederlandse band Only Seven Left vertellen over hun aanpak met onder meer Twitter, YouTube en Instagram. Als klap op de vuurpijl is er een mix van een concert en een presentatie door de uitvinder van enthousiasme marketing Rijn Vogelaar en de ex-manager van Kyteman [that would be me]. Een spectaculaire mix van een concert en een presentatie over de kracht van muziek. Of je nu muziek maakt, managet, luistert, evenementen organiseert of bezoekt, apps bouwt of gebruikt, hier moet je als liefhebber van muziek bij zijn.Waar? Ahoy', Rotterdam
Wanneer? Dinsdag 25 september a.s.
Hoe laat? 19 - 23.30u
Aanmelden? HIER (€25)
Hier vast een voorproefje wat Rijn, Jaap en ik die avond zullen laten zien en horen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten