- Enkele weken geleden waarschuwde ik al Pas op, Bol.com komt!, maar in Gouda weten ze daar wel raad mee: 'Laatst kwam een echtpaar [mijn] winkel binnen, op zoek naar vijf jurkjes voor bruidsmeisjes. Ze hebben hier jurkjes gepast, ik heb ze koffie gegeven. Ze gingen de deur uit en zeiden dat ze nog even moesten nadenken, maar toen wist ik het eigenlijk al. Een tijdje later kwam zij terug, wilde ze er één kopen. De rest had ze via internet gekocht, maar die ene kon ze nergens anders vinden. Die heb ik haar toen niet verkocht.' Slim, klantje pesten! En: 'De gemeente gaat alle winkels voorzien van een QR-code die verwijst naar de website van de winkel.' Toe maar! Veel succes. Zeker omdat het winkeloppervlak de komende 7 jaar met 20% krimpt. Ja ja, de digitalisering raakt nu ook bakstenen.
- Nee, dat doen deze platenzaakiconen stukken beter. Prachtige serie! Evenals Rough Trade (BAM! +25%!) en deze onbekende YouTube-ster die haar aanpak vertelt en waar jij als muzikant ook veel van kunt leren (via Bram)! Free Record Shop heeft het dan weer zwaar...
- Oei oei oei, foute boel:
- Kensington pakte gisteren de prijzen.
- Nog 3 'culturele' tips op LeukeDingenDoen.nl.
- De hype rond Daft Punk. Tracklisting bekend maken via Vine, single eindelijk verkrijgbaar:
- Europa maakt een einde aan het monopolie van Buma/Stemra en collega's. Concurrentie lijkt me doorgaans gezond.
- *Nieuwe* Basement Jaxx, helden Mozes And The Firstborn, Josh Rouse en clip van The Dance. Ook *nieuw* was het langverwachte album van Jai Paul op (het vernieuwde) Bandcamp, maar dat bleek een stapel demo's in plaats van een officieel debuutalbum. Deze blog deed wat interessant onderzoek en flink graafwerk, leuk om te lezen (via Judith).
- Verwachting: 1 miljard van Spotify naar muzikanten en rechthebbenden eind 2013. En breidt ondertussen uit naar 8 landen. Niet iedereen is blij... (lees ook de comments!):
- WhatsApp groter dan Twitter. Naar het schijnt. Maar Twitter gaat vrolijk door: Twitter #Music, kersvers (alleen nog niet in Nederland).
- Boeiend: 10 building blocks for a successful paywall.
- Wat Teun van de Keuken blogt over (de redactie van) Pauw & Witteman geldt voor meer TV-redacties. Helaas. Lees opnieuw de reacties.
- Afsluiten met een dikke, dikke glimlach: Nu.nl vond er geen zak aan, 40.000 meisjes vonden het briljant, maar hoe was het concert van Justin Bieber nu écht?! En, zoals altijd, dit soort topcontent gaat viral en krijgt publiek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten