

Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
21 december 2008
Wie is er nu dom?
Eerder heb ik tweemaal afgegeven op grote platenmaatschappijen die de mogelijkheid om clips te embedden op YouTube hebben laten uitschakelen. Op die manier ontvangen ze per play een vergoeding van YouTube, maar verhinderen dat fans muziek delen en anderen enthousiast maken. Ik ben van mening dat dat laatste vele malen waardevoller is voor muzikanten dan dat kwintje per play, alleen kun je dat aandeelhouders niet uitleggen. Maar als dit waar is, zijn die grote jongens nog niet zo dom. En Warner dus wel.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten