14 oktober 2009

Spoedcursus internetmarketing

Een piepklein maar ijzersterk voorbeeld hoe internetmarketing, -promotie en een fanbase creëeren werkt én leidt tot onverwachte resultaten: je begint een spelletje op Twitter (een dagelijkse fotoquiz), rond een heel specifiek onderwerp (lokaties in Utrecht) en dus een heel duidelijke doelgroep (Twitteraars die daar wonen of de weg kennen). En wat gebeurt er? Lokale merken bieden spontaan sponsoring en medewerking aan om je idee nóg leuker te maken:

Winst voor iedereen: quiz, deelnemers, winnaars én merken.

De link naar jouw muziek en internet lijkt lastig, maar ik zie hem overduidelijk: focus je volledig op de inhoud of je idee (dus je muziek), volg je instinct en maak uitgesproken keuzes (dingen uitsluiten is nog belangrijker dan op alles 'ja' zeggen!), communiceer actief, open en zonder verwachtingen op het juiste platform en zie 'ns wat er gebeurt. Dit kan met leuke ideeën, maar juist een 'product' als muziek, met een grote emotionele waarde, leent zich uitstekend voor de meest effectieve marketing en promotie van nu: verhalen vertellen. En doorvertellen en doorvertellen en doorvertellen en doorvertellen...

Welkom in de 21ste eeuw. Internet, het mooiste dat muziek ooit is overkomen!

UPDATE: Gewonnen!

3 opmerkingen:

  1. Nu nog Buma en de industrie de volgende eeuw in helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vocking is in ieder geval in de 21ste eeuw beland ... Vocking worst met cranberry?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker. Maar de Boeren Vocking is nog beter, misschien zelfs wel beter dan het origineel!

    Ik mail je deze week nog even voor een date.

    BeantwoordenVerwijderen