- Lekker dan, uit de Volkskrant van afgelopen woensdag [click to enlarge]:3VOOR12 vraagt rond (saillant: tot tweemaal toe wordt beweerd dat de meeste componisten helemaal geen downloadverbod willen!), Buma/Stemra reageert. Wordt vast vervolgd...
- YES: morgen de nieuwe Radiohead! De manager vertelt hoe en waarom. Ook *nieuwe* EP van Stairs To Nowhere: pay what you like.
- @Stonehead postte op een forum, over Nederhop. Erik reageert. Erik wint. Met een straatlengte. Smullen.
- Hilarische complottheorieën, om je gek te lachen. Morrissey en zijn Smiths vermoordden Princess Diana. Het is echt waar, kijk maar (via Maarten):
- Mooi overzicht van de groei (of krimp) van tientallen wereldwijde muziekwebsites (via Mars).
- Warner en EMI doen een wedstrijdje wie zichzelf het eerst verkoopt. Het Nederlandse Imagem schijnt ook in de race te zitten voor Warner. En het Nederlandse CNR 'koopt' mogul Maarten Steinkamp. Nog een wedstrijd: Mailmen looft studiotijd uit. Kans! En saxofonist Tom Beek heeft een *speciale aanbieding*.
- James Murphy windt er geen doekjes om nu de tickets voor LCD's laatste show naar de zwarthandel zijn gegaan: Fuck you, scalpers!
- Schrijvers Ronald Giphart en Ivo Victoria twitteren, over (downloaden van) e-books, prijzen, (gemiste) kansen, kleur op snee, paarden en 3.000 vinyl platen.
- Schijnt dat we niet alles te zien krijgen op Facebook (via Marinus). Raarrr. En op usenetcommunity FTD valt binnenkort helemaal niks meer te zien. BREIN wint.
- Deciphering the future of music online. Waarop de baas van Universal in de UK zegt: The music industry will survive the digital revolution. Ondanks 21 ontslagen in Nederland. De baas van XL, misschien wel het label met de beste A&R van de afgelopen 5 à 10 jaar, zegt meer zinnigs (via Job).
- Koren op mijn molen: How to successfully grow your fan base using Facebook (and not spend a dime). Bij het Bolwerk in Sneek mag je soms zélf bepalen wat je betaalt. Boeiend. Ook: A step-by-step guide to building an online marketing plan that works (via Mars).
- Vrij extreem grappig: The Arcade Fire wint een Grammy voor The Suburbs, maar Amerikaanse TV-kijkers hebben geen idee wat ze zien. Haha!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten