- Beginnen met het beste leesvoer. Prachtige analyse: The Death of the Album and Birth of Release (via Job): 'Make something of quality. Strive for perfection [...], don’t let “well enough” suffice. Every release might be your last, and in the best case scenario could define the rest of your career and be seen as a high watermark for everything you do. Treat it as such.' Niks aan toe te voegen. En je krijgt er nog een marketingplan bij in 8 heldere punten. Voor nop!
- Want: No one is going to pick you. Pick yourself.
- Nieuw: eclectisch koken, Eclectro's eigen versie van '... doet het zo'. Kraak & Smaak trappen af:
- Prachtig onderzoek, The truth about copyright pirates and profits: 'Following several years of independent investigation in six emerging economies, the report concludes that piracy is chiefly a product of a market failure, not a legal one.' Over auteursrecht gesproken: Hoera, Google mag geen boeken meer kopiëren! Raar stuk, dus reageerde ik. En Paul Keller (Nederland Kennisland) deed dat uitgebreid. Sterk.
- Over piraterij hoeven we ons verder niet druk maken: nu Limewire is opgeheven daalt die serieus. Goed nieuws voor de muziekindustrie zo lijkt het (die 75 triljoen claimde. 'Absurd' volgens de rechter), maar die zal weinig fuzz maken over dit positieve bericht aldus TorrentFreak. De verkopen dalen namelijk ook nog steeds dus dat suggereert dat piraterij niet zo'n impact heeft als wordt beweerd.
- Antillectual doet 50 shows in Italië, Rusland en met Boy Sets Fire, Palmbomen zat in de US (waarschuwing: niet geschikt voor epileptici!):
- U was niet bij de EHPO Jongerendag? Ik doe een toegift op de Muzikantendag on Tour, 16 april in Utrecht. Voorbereiden doe je hier of met de 10 social media tips op OngekendTalent.nl. Maar vergis je niet: Facebook maakt je site zéker niet overbodig (via Meindert). Wél slim: ticketverkoop via Facebook.
- Hup, een miljoen+ downloads. En meer views dan Lady GaGa voor 'de slechtste song allertijden'. Wie de hype rond die laatste clip afgelopen weken heeft gemist, lag onder een steen. Want Rebecca Black means the (internet) fame game has changed (via Michiel). Er zijn er meer van waar dat vandaan kwam: HELP!
- Eerder haalde ik uit naar Armin van Buuren, maar over Twitter en zijn fans zei hij bij DWDD hele zinnige dingen. Als enige.
- Eindelijk, het hele album van Eins, Zwei Orchestra op Bandcamp (pay what you like) en nieuwe tracks van Avi Buffalo (via Erik) en The Kik. En dit is gewoonweg prachtig:
JUNO - WE SEEM TO HAVE MISPLACED OUR IGLOO (Official video)
Klik hier voor jouw gratis download van deze single
- De kop lijkt me wat al te gortig gezien de inhoud: Muziekindustrie vraagt downloaders te vervolgen als internetpedofielen. Nou, nou. Eminem draait het om en pakt zijn platenmaatschappij Universal aan. Mét succes: '40 tot 50 miljoen $ schadevergoeding'.
- Waarom advocaat Hans Bousie Ten Pages geen nieuw uitgeefmodel vindt. Ten Pages reageert (onderaan, want bij het Boekblad vinden ze een site met beperkte toegang nog steeds een goed idee - that goes to show...). Visionaire uitgevers stellen zinnige vragen: Where's our industry's GarageBand?
- Even grinniken: is dit misschien handig voor Anouks spontane Tweets? Nog harder lachen: dit kan écht niet meer als muzikant. Vooruit, nog eentje dan: met recht Zero Budget Marketing (via Mitch). Hahaha!
Het stuk uit De Morgen zit me toch niet lekker. Ik ben in de virtuele pen geklommen om opheldering te vragen aan de schrijver van het stuk. Mocht ik daar reactie op krijgen dan laat ik het weten :)
BeantwoordenVerwijderenTof! Keep me posted, benieuwd naar het vervolg.
BeantwoordenVerwijderen