- How the producer of the Weeknd’s breakout tracks got majorly screwed. Oeps! Fascinerend achtergrondartikel over 1 van mijn favoriete platen van 2011...
- How indie labels changed the world.
- How I secured 3 record deals in 3 different ways for 3 different bands [deel 1]. Dit ga ik volgen!
- How (and why) musicians are using Twitter.
- Dan het relletje van de week, een hele interessante. De meeste nieuwe muziek van The Black Keys staat nog steeds niet op Spotify. Bandlid Patrick Carney legt in zeer felle bewoordingen uit waarom niet: "I honestly dont want to see Sean Parker succeed in anything. [He's] an asshole. That guy has $2 billion that he made from figuring out ways to steal royalties from artists, and that’s the bottom line. You can’t really trust anybody like that. The idea of a streaming service, like Netflix for music, I’m totally not against it. It’s just we won’t put all of our music on it until there are enough subscribers for it to make sense." Digimuziek vat de rel mooi samen op Storify (wat is dat toch een prachtdienst!), Lefsetz doet een duit in het zakje; kiest partij voor Parker.
- Nog een relletje (maar eigenlijk oud nieuws): ’Hit in Top 100 gewoon te koop’, aldus Maarten Steinkamp (CNR), zelf op z'n minst ook een 'kleurrijk' type in de vaderlandse muziekindustrie... Op Tweakers.net: 'Artiesten manipuleren hitparade via proxy's'.
- De Popronde breidt uit. En je hebt nog héél even om je in te schrijven voor de Grote Prijs van Nederland (2 dagen om precies te zijn...). Iets langer voor de Upcoming Award en kans te maken op albumopnames door Het Kanaal, vormgeving door Brandberry, een fotoshoot bij Sander de Hooge, 10.000 albums door DeCDPerserij.nl, een platen- en boekingscontract en een distributiedeal met Free Record Shop: je album ligt in juni tegen een bodemprijs uitgelicht in 165 filialen.
- Niet geloven: the most important part of your music team (via Martijn ;-)
- Solo en a balladeer doen 4 shows samen. Erg grappig artwork van Ype, er volgen er nog 4 schijnt:
- Wie kan de snelheid van het internet bijbenen? Erwin somt een rij 'overnight successes' op. Incidenten? Waait het over? Of een trend, here to stay? Deze videotheek denkt dat laatste en sluit met hun service aan bij de download trend (via Josh). Gelijk hebben ze.
- Ook in Zuid-Korea weten ze inmiddels beter: South Korea continues to develop as a model for future recorded-music markets. Bewijst dat als je de markt en vooral je bereik serieus vergroot (distributie is key!), je je business vergroot. Intrigerende reactie onder dat artikel: 'I wonder how much of this Korean success relative to Western countries is due to cultural factors.'
- Colossa houdt een openhartig blog bij in aanloop naar album #2. Leuk om te volgen. Meer *nieuwe* muziek: helden Sigur Rós, NL clips Sidewalk en Duncan Idaho (hele album HIER), gratis EP van het getalenteerde Kleinindustrie, mooie JAVA sessies van Rachel Louise en Mister & Mississippi, absolute aanrader Minus The Tiger (héél sterk album komt 9 april uit, presentatie in EKKO) en het beste nieuws het laatst, een nieuwe van The Walkmen in aantocht:
- Hahaha, discussie over Gers vs. McDonald's gevolgd? Michiel Flamman (hij = Solo) wil zijn muziek nu ook onder een hamburgerreclame!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten