Niet alleen 'de achterkant' (fanbase opbouwen, regelmatig content updaten en rechtstreeks communiceren met fans) speelde hierin een rol, maar ook 'de voorkant'. Zo deden we een exclusieve showcase in de Utrechtse EKKO, alleen toegankelijk voor Hyves-vrienden en ondersteund door middel van redactionele aandacht op Hyves' muziekpagina, plus een bannercampagne van 1 miljoen views. Uiteraard werd de show gefilmd door Hyves, wat exclusieve content [toverwoord!] opleverde.
MySpace Nederland werd tourpartner in de campagne ‘On the Road with... Voicst’, waar MySpace-vrienden kans maakten op vrijkaarten voor de shows en een exclusief kleedkamerconcert van de band. Uiteraard werd dit gefilmd en werd deze exclusieve content [ding-dong, daar is-t-ie weer!] door middel van een bannercampagne gepromoot op MySpace' Nederlandse homepage. In combinatie met de nodige lokale en regionale free publicity [wat ik zeg: focus op je omgeving!] en een 3FM Megahit waren alle shows van deze clubtour uitverkocht en legde zo een sterke basis voor het festivalseizoen, de huidige clubtour en de supports voor Kane [ben je mooi mee...] en straks Anouk.
Morgen het laatste deel in deze serie, over de waarde van data.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten