- Altijd openen met een klapper: mijn God, wat vat Bob weer briljant samen hoe het werkt. Verplichte kost! In 1 moeite door legt-ie Twitter even uit.
- Daarmee kun je ook een #1-hit scoren, zo blijkt op Entertainment Business:
- Vorige week veel terugblikken op 2009, deze week kijken we vooruit naar 2010. Allereerst met de New Musical Express, het Britse hype-blaadje. Te dun papier om je billen mee af te vegen zonder bruine vingers te krijgen, maar net zo goed heerlijk leesvoer vol ongebreideld enthousiasme voor bands die nog geen 2 akkoorden recht vooruit kunnen spelen. Hun gratis Radar Mixtape bevat 20 tracks van even zoveel nieuwe bands. Traditiegetrouw halen 18 daarvan Oudejaarsavond niet, maar die 2 andere wil ik niet missen!
- De minder hype-rige BBC doet ieder jaar eveneens een voorspelling welke 15 bands en artiesten het gaan maken. En de recente geschiedenis leert dat the Beeb het vaak bij het rechte eind heeft. Overigens spelen 5 van die 15 namen vanavond in Groningen.
- Over de briljante clip-in-ontwikkeling van C-Mon & Kypski berichtte ik vorige week. Zo'n tof idee levert (online) een boel drukte op: in Amerika, Japan, de UK, Frankrijk en bij internationale reclamebureaus. Petje-af!
- Music Think Tank speelt online-Emile Ratelband: 7 Steps to Reaching Your Music Career Goals in 2010.
- Thoughts about the music industry (blogpost).
- Op Handboek Communities een vrij verbijsterende blogpost over gemiste kansen van Nederlandse clubs en zalen op internet. Gisteren sprak Erwin Blom daarover op Eurosonic/Noorderslag en liet daarbij deze 2 presentaties zien:
- Nieuwe aflevering van Onder Invloed, met de onvolprezen The Horse Company. Ze coveren 3 helden van me: The Beach Boys, Teenage Fanclub & Ron Sexsmith. Niet te missen, evenals hun absolute prachtplaat van vorig jaar: Olympus. Eén tip, jongens: niet MySpace als je online hoofdkwartier gebruiken!
- Tot slot: wat Rage Against The Machine kan, kunnen The Smiths ook (bovendien maken ze betere muziek):
Mooi die slideshows van Erwin Blom!
BeantwoordenVerwijderen