De laatste Wilde Ideeën voor de vakantie. Hierna is het 3 weken stil en heet het hier
Google Blogs in plaats van Blogspot (via
Rob):
- Of zit het toch anders? Stop giving away your music for free. Goede raad. Het is de dood van bands én labels. Of niet? Supply & demand ‘killed’ the music industry (via Digimuziek - goed stuk). De remedie? Every label should have a Bandcamp (via Tom - nog beter stuk). DJ en labelbaas Dixon knikt instemmend: 'Selling to fans directly is the business model for the future' (via Matthijs - het beste).
- Ondertussen is We7 eerder in België dan Spotify (via Kris). Meer zuiderburen: Soulwax doet het zo, uit eigen zak. Ook weer een stuk of 6 nieuwe mixen van een uur toegevoegd aan hun ronduit briljante app voor iPhone en iPad. Mis ze niet, gratis! Verder een stuk over hoe The Kaiser Chiefs het deden en het Utrechtse Kids with Guns: debuutoptreden in Athene. Doen ze goed.
- Meer *nieuwe* muziek: 23 kakelverse NL tracks op Hollandse Nieuwe 20, The Spinshots, Schradinova @ Kytopia (allebei gratis EP's!), Radiohead geremixt door Caribou, 2,5 uur zomermix door Flying Lotus (= download), Guuzbourgs Funky Vélo Mix (speciaal voor de Tour de France), nieuwe tracks van Lenny Kravitz, James Blake, Mumford & Sons (via Jasper) en de 100 beste clips allertijden volgens NME [Top 10]. Ook leuke clip van Early Adopters uit Limburg:
- Let wel op bij het maken van je debuutalbum, beste Adopters: 'Laat ik eens een veelzijdige plaat opzetten, want ik voel me zo veelzijdig.' Precies.
- Universal Music Nederland gaat in reclame. Thierry van Engelen (Director Digital): ‘We staan open voor nieuwe manieren om muziekacts te promoten en om nieuwe paden in te slaan om nieuwe inkomsten te creëren, anders dan platenverkoop.' Misschien via MySpace? Justin Timberlakes idee om het platform te reanimeren? Een soort online X-Factor. Veel succes! Ook voor Ben als hij Amerika gaat veroveren. En dat vertelt-ie dan eerst aan SBS' Shownieuws... Ondertussen doet Universal prima digitale zaken: 1 miljoen+ downloads verkocht van Eminem.
- Leuk, Bram las mijn boek, bracht het stapsgewijs in praktijk voor zijn festival in Oss en, best of all, blogt er uitgebreid over: deel I, II, en III. Veelzeggende tussenkop waar ik blij van word: Geen budget = geen probleem!
- 'Wie wist dat 12-jarigen geen magazines kopen?' Tja, de uitgever van Vanity Fair blijkbaar niet (via Patrick)...
- Glimlach: wat Paul Simon kan, kan ik ook dacht Bono (via Norbert). De fan vertelt hoe het was.
3 opmerkingen:
Bedankt voor de link Niels! Als mensen nog feedback willen geven op onze aanpak, heel graag! Laat een reactie achter: http://bramdewinter.wordpress.com/2011/06/06/watt-festival-ons-marketing-stappenplan-1/
bedankt voor de link naar ons nummer!
Ik ga je missen, Niels! Geniet van je vakantie!
Een reactie posten