10 augustus 2010

Perfect Hellacopters (door Thijs Hoebers, @thoebers)

Thijs Hoebers, die stagemanager is bij EKKO, mede-eigenaar van Heartland Records en óók nog eens student, maakte deze Perfect van de Zweedse garage rock band The Hellacopters. En die is in your face! Enjoy!

HIERRR moet je zijn.

Na het artwork vind je Thijs' Perfect Hellacopters-bijsluiter...

"In 2008 aanschouwde ik op de valreep de band die ik veel te laat ondekte. In dat jaar brachten The Hellacopters een coverplaat uit en tourden nog 1 keer voordat ze de handdoek in de ring gooiden.

The Hellacopters: een band waarvan ik de naam al meerdere malen was tegengekomen, maar waar het imago en de omschrijving me altijd in de weg zaten. Na het spelen van Guitar Hero enige jaren geleden kwam ik toch in aanraking met deze Zweedse band. Het nummer “I’m In The Band” greep mijn aandacht en liet me meteen de hele discografie van deze band checken.

Een tijdje na die (veel te late) ontdekking kreeg ik de kans de band te zien en wel in de stad waar ik woonde! Ze maakten mijn verwachtingen waar, ondanks het klotegeluid in Tivoli. Sindsdien ben ik aan de ene kant blij dat ik ze nog gezien heb en baal aan de andere dat ik de band niet op eerdere tours zag.

Bij het samenstellen van deze compilatie heb ik nummers geselecteerd van mijn 3 favoriete Hellacopters-platen, die tevens het meest toegankelijke geluid hebben: "High Visibility", "By The Grace Of God" en "Rock & Roll Is Dead". De eerste 3 albums heb ik overgeslagen: die hebben een meer garage-achtig geluid en passen dus niet echt op een instapcompilatie. Zelfde geldt voor hun zwanezang, een coverplaat.

Ik hoop dat met deze instapplaat meer mensen genieten van deze weergaloze band en ik niet de enige ben die ze veel te laat ontdekte."
- Thijs Hoebers

7 opmerkingen:

Thijs Hoebers zei

haha Heartland ligt op zijn gat en student...tja nog 1 jaartje ;)

Lucas zei

Toch jammer dat je de plaat Payin' The Dues er niet bij hebt betrokken, mijn persoonlijke favoriet van The Hellacopters.

michieltjee zei

eens hoor lucas, maar persoonlijk vind ik ale platen zo vet dat ik het niet echt beter had kunnen doen.

Gert-Jan van Aalst zei

Aangename Compilatie! Luister er graag naar!

Anoniem zei

Zoals je als zei Thijs, INSTAP Hellacopters, niet PERFECT Hellacopters.... Ik mis vooral idd nummers van "Payin'the Dues". Zonde dat je ze nooit live hebt gezien toen Dregen er nog in speelde! Maar toch fijne compilatie hoor! Ab

Anoniem zei

Beste Hellacopters liefhebber,

Imperial State Electric is de nieuwe band van de leider van de band The Hellacopters Nicke Andersson. Deze band begint waar de Hellacopters waren gestopt.
De nieuwe CD van 2010 heet gelijknamig Imperial State Electric.
Overal te downloaden.

Veel plezier.

Mvr.gr.,

T.R.

Anoniem zei

eerst afzeiken en zeggen dat het geen 'ziel' heeft, en dan nu opeens de hemel in prijzen?