14 november 2012

A&R-tegeltje (10a, 10b)

Op de tiende tegel in deze serie kan natuurlijk niet anders dan hét credo van EHPO staan:
Door je demo's, oefensessies, optredens, videodagboeken, successen, missers, waardeloze songs én je hits te delen, bouw je langzaam maar zeker publiek op. Bloggen werkt zo. Hier deel ik goede en slechte ervaringen, bouw en onderhoud mijn netwerk, verkocht mijn boek (dat niet voor niets opent met bovenstaande tegelspreuk), creëer kansen, haal spreekbeurten, gastcolleges, betaalde en onbetaalde klussen binnen. Internet kent mij als EHPO. Bloggen is de basis, mijn roeiboot. Spotify, YouTube en Instagram zijn de slingers in de kajuit, Twitter en Facebook de buitenboordmotoren.

Dat werkt op een vergelijkbare manier voor jou en je muziek. Niet delen is een gemiste kans. In die laatste blogpost leg ik uit waarom en trek de vergelijking met film- en dvd-makers. Als je je afvraagt waarom delen werkt, wat het oplevert, maar vooral wat je kunt delen, hang dan tegel 10b op ter inspiratie:
De complete serie A&R-tegels lees je hier.

Geen opmerkingen: