3 januari 2013

A&R-tegeltje (13)

Vlak voor Kerst werd ik er nog van beticht door journalist @TheoPloeg: popmuziek is marketing. Nee hoor, vind ik niet. Integendeel.

Zelf zingen of spelen kan ik niet, nooit gekund ook. Marketing en management is mijn werk en toevallig gelukkig doe ik dat met muziek. Muziek is de diamant, marketing slechts het zwarte kleedje waar-ie op ligt: laat de edelsteen beter uitkomen, nóg harder schitteren. De beste muziekmarketing valt niemand op, volgt logisch uit de muziek, voelt naturel, passend en laat blije luisteraars tegen vrienden zeggen: 'Helemaal zelf ontdekt!' De muziek, niet de marketing.

Uiteindelijk is alleen muziek écht van waarde en geeft niemand een stuiver voor het zwarte kleedje eronder.

De complete serie A&R-tegels lees je hier.

2 opmerkingen:

Dirk van Coevorden zei

De vraag is hoeveel een manager weet van de diamant... Van Zwarte kleedjes weet 'ie blijkbaar genoeg!

Unknown zei

Van diamanten hoeft-ie in principe weinig te weten; daar gaat de artiest over.