Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Goed om te weten, Pim. Laat het even zo staan, want gaat me echt om die paar woorden 'eigen beheer' en het feit dat de 3FM Muziekredactie dat dus niet meer als een obstakel ziet voor de playlist. Een labelnaam suggereert toch weer een corporate club :-)
het ziet er goed uit.. maar eigen beheer is voor 3fm een hipheid, want een moment serious talent daarna weer in de vergetelheid, en zodra een commercieel station het een heus commercieel succes maakt, dan heeft serious talent ineens hem/haar ontdekt... goede muziek zal gevonden worden, door radio of internet surfers of concert gangers... de 3fm muziekredactie fladdert maar wat.. soms eigen beheer, soms major.. geen touw aan vast te knopen...
@Anoniem je zegt dat er geen touw vast te knopen is aan de 3FM muziekredactie qua label of eigen beheer, maar daar gaat het helemaal niet om.
Waarom zou je, als muziekredactie, een leidraad hebben die gebaseerd is op wel of geen platenmaatschappij? Het gaat toch om de muziek in kwestie, niet de maatschappij erachter. Dat komt pas later.
6 opmerkingen:
En die Loesje-remix van Tony Peroni jr. is ook eigen(label) beheer.
Goed om te weten, Pim. Laat het even zo staan, want gaat me echt om die paar woorden 'eigen beheer' en het feit dat de 3FM Muziekredactie dat dus niet meer als een obstakel ziet voor de playlist. Een labelnaam suggereert toch weer een corporate club :-)
De eigen beheer opmars. Wat ik me dan zo afvraag Niels, krijg je deze elke week in je inbox of kan ik gewoon niet goed googlen? :)
Goeie vraag @Age!
het ziet er goed uit.. maar eigen beheer is voor 3fm een hipheid, want een moment serious talent daarna weer in de vergetelheid, en zodra een commercieel station het een heus commercieel succes maakt, dan heeft serious talent ineens hem/haar ontdekt...
goede muziek zal gevonden worden, door radio of internet surfers of concert gangers...
de 3fm muziekredactie fladdert maar wat.. soms eigen beheer, soms major.. geen touw aan vast te knopen...
@Anoniem
je zegt dat er geen touw vast te knopen is aan de 3FM muziekredactie qua label of eigen beheer, maar daar gaat het helemaal niet om.
Waarom zou je, als muziekredactie, een leidraad hebben die gebaseerd is op wel of geen platenmaatschappij? Het gaat toch om de muziek in kwestie, niet de maatschappij erachter. Dat komt pas later.
Een reactie posten