23 maart 2012

Perfect Vrijdagmiddag Disco #3 (according to @atease)

Het is vrijdag. Het is Adriaan achter de platenspeler. Het is groots en meeslepend, het is oud en het is nieuw. Het is wat het is en niet wat het lijkt. Het is vrijdagmiddag disco. 'Het is Jan, van Superduper Producties!' 'Zeg maar dat ie maandagmiddag de eerste is.'

HIERRR moet je zijn! Onder het artwork Adriaan's bijsluiter. Must-read!'Sja, tweewekelijks, wekelijks, wat wil-ie nou? Er kwam even wat tussen; SXSW in Austin, Texas. 4 miljoen hippe bandjes in 1 week. Ga er maar aanstaan. Maar we zijn weer veilig thuis. Dus hier deel 3 van de Vrijdagmiddagdisco. Tot over een week. Of twee.

Triggerfinger - I Follow Rivers
Hij staat dan eindelijk op Spotify, dus hij moet er in. Al een paar weken in 2 landen op nummer 1. Nu weet ik hoe onze kantoorgenoten van Beggars zich voelen (na de maandenlange nummer 1 notering voor Adele)… Dus ook bij Excelsior elke dag champagne, kaviaar, een lijntje coke en met een limousine naar huis. En toch zo gewoon gebleven.

Inspiral Carpets - Saturn 5
Gekocht op cd-single in platenzaak Het Carillon in Delfzijl. De band dreigt met een reünie. Hoeft niet jongens. De rest is niet te doen [leugenaar!]. Deze gaat heerlijk in de auto.

Cloud Nothings - Stay Useless
Ja, SXSW dus in Austin. Wat een kutavond afgelopen vrijdag. Samen met @RobertMeijerink in de rij gestaan voor fokking Jack White en wat al niet meer. Allemaal tevergeefs. We hadden nog 1 band op het programma: Cloud Nothings. Robert reed lek, ik reed door en beleefde het absolute hoogtepunt van het festival. Ik kon niet meer slapen. Wat een energie, alles moest stuk. Als je deze plaat NA het optreden opzet klinkt het lafjes als Toto. Maar goed, gaat dat zien. Rond de Pinksteren in het land.Nick Lowe - The Sound Of Breaking Glass
Over stuk gesproken. Lichtelijk ontregeld, maar perfect popliedje. Punt.

Young MC - Bust A Move
In de eerste Vrijdagmiddagdisco hadden we al 'Funky Cold Medina' van Tone Loc. Geschreven door o.a. Young MC dus. Nu zijn eigen hit: 'Bust A Move', met Flea van the Peppers op bas.

REM - What's The Frequency Kenneth?
REM is dood. 'Monster' was eigenlijk mijn favoriete album. Niets van dat album heeft uiteindelijk de RIP Greatest Hits gehaald, op deze na dan.

Django Django - Default
Toen Bas 'em op kantoor voor het eerst opzette, dacht ik dat ik naar Beta Band zat te luisteren. Blijkt dat de zanger de broer van is. Weet u dat ook weer.

Hospitality - Betty Wang
Verrasten me onlangs als voorprogramma van Tennis in New York. Hospitality ben ik op SXSW helaas compleet misgelopen. Mooie plaat. "And if you leave New York, I don’t care. I’ll follow you back to Tokyo"

Gruppo Sportivo - Tokyo
Bruggetje! Omdat-ie zo leuk is.

Gang Of Four - Damaged Goods
Maar nu even serieus. A change would do you good. Killer track!

Delroy Wilson - I Want Justice
Weer zo'n mooie uit de Studio One keuken. Jamaica's Finest.

Jane's Addiction - Been Caught Stealing
Dit nummer gaat werkelijk nergens over. Niet dat het uitmaakt verder.

CSS - Let's Make Love and Listen to Death from Above
Nee, dan deze. 'Let's Make Love and Listen to Death from Above'. Gaat het nog? Rijmt wel.

Velociraptor - Cynthia
Hoe kwam ik hier ook alweer aan? Volgens mij toen ik de Australische popmuziek in kaart wilde brengen (5 minuten werk) stuitte ik op deze band. Komen uit Brisbane, klinkt alsof ze met z'n 3en spelen, maar zijn met z'n twaalven (!). Die band wil je niet op de gastenlijst, voorprogramma, kleedkamer. Dat wordt dus niets. Maar Cynthia mag er wezen.

The Experimental Tropic Blues Band - Keep This Love
Hallo Wallonië! De laatste plaat van The Experimental Tropic Blues Band is geproduceerd door Jon Spencer, van the Blues Explosion. En da's te horen…

Lyn Collins - Rock Me Again & Again & Again & Again & Again
Everybody get Funky! Van een van de James Brown's Funky People verzamelaars.

The Wannadies - You & Me Song
…uit Zweeeeden. Had 'em op een cassettebandje opgenomen (ja! ik ben oud) van KinkFM, voor in de auto. In de Kink versie sloeg altijd een deel van het refrein over. Telkens als ik de echte single hoor, lijkt er iets mis. Oh ja? Goed verhaal! Ja sorry hoor… Ik ben Leo Blokhuis niet.

The Stone Roses - Fools Gold
Disco voor jongens.

The Whitest Boy Alive - 1517
Disco voor meisjes.

Thee Oh Sees - Carrion Crawler
Tot mijn spijt gemist op SXSW. Hoorde van de op zondag ingelaste extra show in een uitgestorven Austin toen ik net terug naar huis gefietst was. Een 3 voor timing.

Destroyer - Rubies
Dit was m'n eerste Destroyer plaat en openingstrack Rubies dus het eerste liedje. Liefde op het eerste gezicht. All good things must come to an end. The bad ones just go on forever. 9 minuut 26 zaligheid.

Goed weekend!

Geen opmerkingen: