2 maart 2012

Wilde ideeën & nieuwe muziek (151)

  • Popstars working the web (via Michael), artikel met o.a. Tom Waits, Rihanna, Azealia Banks, OK Go, David Byrne en Björk. Interessant.
  • Op zijn beurt klaagt OK Go's manager niet over hun huidige deals, wel over de oude (via Erik). Vanwege de laatste alinea mag meneer de hand deels in eigen boezem steken: gewoon slecht onderhandeld! Wat daarin staat heet cross collateral recoupable (het ene tekort met het andere dichten) en is zo ongeveer les #1 uit iedere contractonderhandeling voor de beginnende manager.
  • DIY is ook niet alles volgens dj/producer Ewan Pearson. In praise of middle-men (via Job): 'They will tell you that this is the age of DIY, of cutting out middle-men, but I am thankful for the A&Rs who’ve stood behind my musical choices, the editors who’ve focussed my arguments, the shop assistants who’ve shoved my record into a punter’s hands and said ‘have you heard this? I reckon you’ll love it’. Some things can’t be replaced with an API or an algorithm.'
  • Kunstenaar Kees Wennekendonk portretteerde Bertolf met potlood. Het wordt de hoes van zijn *nieuwe* album dat 26 maart uitkomt en al op 10 maart exclusief te koop is op vinyl (want de LP gaat nooit verloren en je krijgt Bertolfs cd er gratis bij!). Verder: nieuwe Arctic Monkeys-clip (fan Jessi legt héél overtuigend uit wat ze ervan vindt (via Diederik) - hilarisch!), Norah Jones (productie: held Danger Mouse), leuke Spotify playlist van de brouwer bij mijn favoriete bier, eerste geluid van de samenwerking tussen Noel Gallagher & Amorpheus Androgyneus (via Job) en de eerste in een serie van 10 wekelijkse mini-docu's over elke track van het a.s. Only Seven Left album:

1 opmerking:

JosSmolders zei

Tweede poging om the reageren (eerste werd ergens in een zwart gat gepost, geloof ik). Windowing is helemaal niet zo'n slecht idee. Het helpt in ieder geval structuur aanbrengen in je marketing strategie. Spotify heeft natuurlijk een heel ander belang met deze uitspraak. Het is helegaar niet in hun voordeel als bands in eerste instantie niet op Spotify posten. Dit commentaar is nogal over-the-top.