26 oktober 2010

Perfect Czars (according to @datkanniet)

Mooi. Mooi. Mooi. En Goed. Deze Perfect Czars van Marian van Kesteren. Vooral de liefhebbers van John Grant (inderdation, zanger van The Czars en maker van het Album van het Jaar, of hier) doet zij een GROOT plezier. HIER de download, HIER deze Perfect in Spotify.

Onder het artwork een begeleidend schrijven van Marian, die zelf ooit min of meer over The Czars struikelde en in één klap fan was:
"Op een site van 16 Horsepower vond ik het bericht dat als je hun muziek mooi vind je ook de muziek van the Czars wel kan waarderen. Nu ben ik er wel achter gekomen in al die muziekjaren dat dat vaak niet klopt. Maar toen ik de eerste nummers van the Czars had gedownload en beluisterd viel ik meteen voor deze band. Ik wist echt niets van ze. Ja, ze hadden een plaat uit die Ugly People vs Beautiful People (2002) heette. Die heb ik dan ook meteen gekocht. Daarna Before … but longer, hun eerste plaat bij platenmaatschappij Bella Union (dat wist ik dan wel weer wel) [prachtlabel!]. Toen was het wachten op de volgende plaat genaamd Goodbye, die uiteindelijk hun laatste bleek te zijn. Maar eigenlijk kende ik nog steeds alleen de namen van de bandleden en hun platen. Maar daar is vooral het laatste jaar veel verandering in gekomen. De zanger van deze band was namelijk John Grant die dit jaar een soloplaat uitbracht genaamd Queen of Denmark. Met deze plaat is hij relatief succesvol waardoor hij zelfs bij Later… with Jools Holland optrad. En omdat veel mensen hem nu pas leren kennen, leek het mij leuk om een Perfect (18 van) the Czars te maken. De nummers komen van de 3 reguliere platen en van 1 EP ("X Would Rather Listen To Y Than Suffer Through a C of Z's"). Er staat één cover bij ("Leaving On Your Mind"), omdat ze vrij veel covers hebben gespeeld en opgenomen. Mijn bedoeling was om een zo breed mogelijk beeld te geven van de band the Czars." - Marian

4 opmerkingen:

André zei

Mooie selectie... maarrr.. een perfect Czars zonder "Paint The Moon"? ;)

Marian zei

Eerst had ik er 26. Toen had ik er 22 en op het laatst 19. Ik wilde er echt 18 van maken. Ik geloof dat Paint the moon wel in aanmerking kwam om nummer 18 te worden. Maar dat waren vijf anderen ook. Best moeilijk zo'n Perfect 18

Hugo Vogel zei

Spotify-link werkt bij mij niet (not found)

Unknown zei

Veel Czars-materiaal staat helaas niet op Spotify...