4 juni 2010

Wilde ideeën & nieuwe muziek (66)

  • Zijn na de platenmaatschappijen nu de publishers aan de beurt? EMI Music Publishing, wereldwijd decennialang de grootste speler, ook actief én succesvol op de Nederlandse markt, sluit onverwacht de deuren van het Nederlandse en Belgische kantoor (via Entertainment Business):



  • Allemaal tevreden Bandcamp-gebruikers, evenals producer Sotu The Traveller die besloot zijn album daar uit te brengen voor €3,50: "Er was interesse van diverse kleinere labels, maar volgens mij schiet ik daar niet veel mee op. Dan teken je je rechten weg om 3 jaar later €500 op je rekening bijgeschreven te zien. Ik volg de ontwikkelingen op internet en wil wel eens zien wat er gebeurt op Bandcamp."
  • Weet U nog: wat was De Kracht van '88? Dat blijkt Snoranje! Met een beetje muzikale hulp van Little Things That Kill.

2 opmerkingen:

ApFab zei

Wauw wat een hoeveelheid waardevolle informatie. Voorheen was ik een halve dag per week kwijt om het van allemaal verschillende blogs te plukken. Nu vind ik het nagenoeg allemaal in een keer op jou blog;) EPHO Complimenten!

p.s. Die brief van de BUMA is echt ongelofelijk!

Unknown zei

Dank voor de complimenten. Doe ik het voor!