20 december 2010

Boekenpoezen (1)

Kerstvakantie. Tijd om het wat rustiger aan te doen op EHPO. En tijd voor een rondje 'ere wie ere toekomt'.

Twee weken geleden deed ik een oproep om illustraties voor mijn boek Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet te verzamelen. De speciaal daarvoor aangemaakte http://bit.ly/droodle is ruim 1.200 keer (!) aangeklikt en ik ontving van bijna 20 ontwerpers (!!) in totaal zo'n 100 (!!!) illustraties, ontwerpen en tekeningen. Een groot succes en daar ben ik enorm blij mee.

Het 'jongensboek', het complete Kyteman-verhaal achter de zwarte kaft, is klaar en bevat slechts enkele foto's. Deze en volgende week gaat ontwerper Paul Swagerman aan de slag met het 'marketingboek' (achter de blauwe cover). Voor dat tweede deel van mijn boek zijn deze illustraties bedoeld. Paul maakt een keuze uit alle inzendingen en gebruikt die in zijn opmaak. In de kerstvakantie doe ik hetzelfde en toon een selectie van alle ontwerpen op EHPO, met naamsvermelding, links en veel, heel veel lof.

Ontwerper Johan van den Berg, mannetje achter dagelijkse Twitterquiz @WaarInUtrecht, trapt af. Hij tekende heel veel moois, waaronder 'Kit Kat':
Johan is een Held. Als Paul dat ook vindt, belandt bovenstaande tekening op de juiste plek in Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet, een spannend jongens- en marketingboek ineen. Vanmiddag en de rest van deze en volgende week nog meer boekenpoezen van Johan en zijn collega-ontwerpers. Tussendoor nog wat Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek, morgen Perfect Black Christmas door Guuzbourg en volgende week: The Even More Perfect 20_10 (according to us). Enjoy!

Geen opmerkingen: