28 januari 2010

Het is winter. Tijd voor oude Liefdes! (5)

Druk, druk, druk in 2009 en dan vergeet je soms een CD aan te schaffen waarvan je weet dat je 'em moet hebben. Truelove's Gutter van Richard Hawley is er zo één, simpelweg omdat je weinig beters op druilerige zondagochtenden kunt draaien dan voorgangers Lady's Bridge en Coles Corner. Twee bijna even fraaie albums: een bloedmooie stem over zwaar gearrangeerde songs. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze ook een beetje inwisselbaar zijn. Vraag me bijvoorbeeld niet op welk van die 2 albums kraker The Ocean staat...

Daarom was ik benieuwd welke richting Hawley hierna op zou gaan. Nóg meer strijkers en blazers? Dikker aangezette songs? Meer puntige, rockabilly tracks? Of simpelweg meer sigaretten, voor een nóg doorrookter geluid? Niets van dat alles: "Truelove's Gutter" is vooral heel veel minder, behalve in kwaliteit.

Komend weekend zijn zowel mevrouw EHPO als EHPO jr. jarig. Daar zal vast een drankje op gedronken worden. Ik weet nu al wat ik opzet om dat katertje van zondagochtend muzikaal te lijf te gaan:


Dank voor de reminder, Ajee.

Geen opmerkingen: