En hoe gaat Krach om met fans? En vooral: zorgt dat die groep groeit? "Omdat onze plaat al een tijdje op de plank ligt, vroegen we ons af hoe we mensen warm konden maken voor een release die verder in de toekomst ligt. Stiekem wilden we fans natuurlijk al ons album laten horen, dus hebben we vanaf mei onze nieuwsbrief zo ingezet dat er elke maand een track van het album wordt meegestuurd. Je geeft fans dus een reden om de nieuwsbrief te openen, want er zitten gratis tracks bij, en als ze zich vroeg inschrijven hebben ze een groot gedeelte van, of het volledige album al binnen voordat hij uitkomt. En het lijkt te werken, want mensen die het optreden tof vonden en nu al uitkijken naar het album schrijven zich gretig in, en iedere maand ontvangen ze een kleine preview die de aandacht vasthoudt."Eén ding dat langzaam begint te dagen op Krach HQ is dat een band een full-time baan is, voor 5 personen + een manager: "Je verdient er geen klap mee, maar je bent er wel 40+ uur in de week mee bezig. Maar nu dit tot ons is doorgedrongen, maakt dat het wel extra leuk. Als je er zoveel tijd aan besteedt, kun je ontzettend vette dingen doen: tijd in toffe merchandise steken, andere bands remixen (we maken een stiekem beginnetje met een Krach Verkracht en Verkracht Krach album) en je helemaal de tyfus repeteren. Hoewel je daar eigenlijk nog veel meer tijd in wilt stoppen. Het geeft ontzettende voldoening om te zien dat je in 1 jaar van aanmodderend bandje naar hardwerkende club mensen met een duidelijk doel voor ogen bent gegaan. Wat de toekomst brengt is de vraag. We spelen in september en oktober 20 optredens om onze liveset op orde te krijgen en zoveel mogelijk mensen enthousiast te krijgen voor Krach. En dan maar hopen dat iedereen ons debuut fantastisch vindt!"
Mij hebben jullie om, David. Succes met die 20 shows, jullie debuutalbum en dank voor een mooi verhaal waar wat mij betreft de focus ligt op zaken waar iedere beginnende, ambitieuze band, muzikant of producer de nadruk op zou moeten leggen. Deze hele serie is te lezen en door te sturen via http://bit.ly/krachdoethetzo.
3 opmerkingen:
Graag gedaan Niels!
Ter uwer informatie: De handmade unieke Krach-hemden waren binnen no-time uitverkocht gister. Ook "pay what you want" bleek opnieuw als een trein te werken.
Dus bands, doe het gewoon.
Doooeeei!
Inspirerend verhaal, thanks! Goed idee om die remixen als album uit te brengen. Ben nu nog benieuwder naar de verKrachting van The Medics' nieuwe single City... :)
Heel herkenbaar, waar iedere band en muzikant mee te maken heeft, leerzaam dus (nu nog doen;-) en een fijn moppie muziek ook!
Kortom: inspirerende serie, thanx!
Een reactie posten