19 december 2008

An app a day keeps the doctor away (1)

In dit moordend tempo bloggen houdt zelfs EHPO niet vol. Hoog tijd voor Kerstvakantie, maar niet zonder trouwe lezers gedurende die periode bezig te houden met 2 leuke series. Niet met de regelmaat van de afgelopen maanden, maar voldoende leesvoer om een verloren moment onder de Kerstboom zinvol te doden.

Maandag start een serie van de hand van Bram de Wijs, drummer van Only Seven Left, tevens labelbaas van Stuck In A Day Records. Hij geeft een kijkje in de keuken van zijn band en zijn label, deelt ervaringen, vertelt heel concreet hoe Only Seven Left de promotie aanpakt, wat de resultaten zijn en over de optredens die zijn band onlangs in Egypte (!) gaf. Hoe kom je daar terecht? Ik heb zijn stuk in mijn mailbox en kan niet anders zeggen dan dat het één van de meest heldere en concrete stukken is die ik tot op heden ontving. Juist voor beginnende muzikanten.

Mijn tweede serie voor de Kerstdagen is geïnspireerd door Bob en start vandaag. Lefsetz beargumenteert overtuigend dat 'het' niet gebeurt in de winkel, op MySpace, Last.fm of Facebook, maar op je mobiele telefoon (en dan vooral de iPhone). En omdat het op je mobiel gebeurt, gebeurt het in iTunes' App Store. Lees eerst Bobs blogpost.

Ik heb een aantal gebruikers en deskundigen gevraagd welke mobiele applicaties zij gebruiken en waarover zij enthousiast zijn. Tjeerd van het onvolprezen Voicst trapt af met een applicatie die hier eerder genoemd is: Sonoma Wire Works' FourTrack. Dit is een 4-track recorder voor je iPhone, kost €7,99 en Tjeerd zegt er het volgende over: "Als ik onderweg een ideetje heb, neem ik 't op. En als ik daarna een idee voor een ander instrument of zanglijntje heb, kan ik het er snel onder zetten. Erg relaxed..." Hier Sonoma's site met nog meer mobiele applicaties.

Over Bobs blogpost zegt Tjeerd nog: "Ik vind de eigenlijke strekking van dit stuk nog veel interessanter. Zou je iets tofs mee kunnen doen en misschien wat radio, TV en industrie kunnen wakker schudden." Heb je meer aansporing nodig om het te lezen?!

Tot begin januari dus iets minder actuele posts en reacties hier, maar wel tips over een aantal leuke gadgets, widgets en mobiele applicaties van enthousiaste gebruikers + Brams verhaal. Fijne feestdagen en tot in 2009! Ik snij de Kerststol vast aan...

Geen opmerkingen: