8 augustus 2012

Schatgraven in #Spotify (32) - Red House Painters

Wie? Red House Painters (Wiki)
Welke? Down Colorful Hill
Wanneer? 1992
Wat? Niet meer overtroffen debuut-EP in typische 4AD-stijl. Trage, verstilde, vaak lang uitgesponnen nummers waarin Mark Kozelek zijn hart lucht. 'Depressieve kutmuziek' zouden anderen zeggen.
Waarom? Ik was gegrepen toen ik 24 bij MTV's 120 Minutes zag. Soms is op 1 EP met 6 tracks alles gezegd.
Woogtepunten? Eigenlijk is die ene up-tempo, steviger track Lord Kill The Pain de minste. En geheel in strijd met mijn zelfopgelegde adagium geldt voor Down Colorful Hill grofweg: hoe langer de track, hoe beter de song. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Luister zelf. Deze vakantieserie op EHPO is in z'n geheel aan te klikken via deze tag en van ieder album heb ik 2 favoriete tracks verzameld in de Spotify-playlist Schatgraven in Spotify. Shufflen maar! Vandaag niet leuk, niet je smaak of hoor ik het verkeerd? Morgen om dezelfde tijd een nieuwe poging.

3 opmerkingen:

Cedric zei

Jaaaaaaaa

Cedric zei

En LUIK (http://snowstar.bandcamp.com/album/luik-owls) brengt die vibe weer terug!

Unknown zei

:-)