9 augustus 2012

Schatgraven in #Spotify (34) - Ride

Het is vakantie, ook op EHPO. Daarom een serie korte muzikale blogposts om de zomer te vieren. Dagelijks trek ik een oud, nieuw, bekend of onbekend maar niet minder goed album uit Spotify naar boven, vertel er kort iets over en wijs je tot slot op de beste nummers. De gehele serie klik je aan met tag schatgraven in Spotify en van ieder album heb ik 2 favoriete tracks verzameld in deze Spotify-playlist. Shufflen maar! Vandaag niet leuk, niet je smaak of hoor ik het verkeerd? Morgen om 9.30u een nieuwe kans.
Wie? Ride (Wiki)
Welke? Going Blank Again (Wiki)
Wanneer? 1992 (20 jaar oud alweer, de tijd vliegt...)
Wat? Shoegaze, maar dan met Songs.
Waarom? Al was het maar vanwege die Kathedraal van noise en feedback in openingstrack Leave Them All Behind, Ride's Magnum Opus. Ook ben ik een sucker voor suikerzoete, zijige Britse koortjes en daar grossiert Ride in. Dank je, Mark Gardener en Andy Bell. Tot slot kan ik volstrekt geen maat houden, laat staan drummen, maar probeer dat tegen beter weten in bij afsluiter OX4. Dom.
Woogtepunten? Leave The All Behind, OX4, Twisterella, Chrome Waves. Opvolger Carnival of Light is Beatlesquer en zo'n vreemd album waarvan ik de helft van de tracks een jaar lang continu draaide (het melancholische Only Now, Crown of Creation, I Don't Know Where It Comes From [kinderkoor-alert!], Magical Spring, From Time To Time, Birdman) en de rest altijd skipte. Raarrr...
Luister zelf. Enjoy! Morgen om 9.30u deel 35 in deze serie.

Geen opmerkingen: