2 juli 2009

Kwartaalcijfers (2)

De bestbekeken posts van de afgelopen 3 maanden:
  1. Met afstand: het vonnis in de Pirate Bay-rechtszaak, een post die ik continu aanvulde met actuele ontwikkelingen, nieuws en andere relevante informatie. Ik zette er begin deze week nog 1 bij: The Pirate Bay is verkocht! Groot nieuws lijkt me, in meerdere opzichten. In totaal een stuk of 20 links in genoemde post, maar veel boeiender: een record aantal van 49 reacties. Veel interessante meningen en discussies, absoluut de moeite van het lezen waard!
  2. Runner-up: Promo op EHPO doe je zó, een actie waarbij ik de bio's en introducties van bands van commentaar voorzag. Vorige week verklapte ik al dat deze serie hoog scoorde (alle gerelateerde posts vind je onder het label actie) en vroeg om suggesties voor een nieuwe. Op de reacties kom ik volgende week terug.
  3. Getuige het aantal views een bijzondere show waar veel mensen graag bij hadden willen zijn: 3VOOR12 presenteert Elbow. En terecht.
  4. Mijn eerste ervaringen met Spotify waren goed, lazen een boel mensen. Daarna schreef ik er nog wat meer over en deelde ook Sander zijn ervaringen (in twee delen).
  5. In de-serie-met-open-einde over inspiratie werd het tweede deel van Marinus de Goederen (a balladeer) opvallend vaak gelezen. Is ook een inspirerend (duh!) stuk. Ik heb het al eerder gezegd: spontane inzendingen voor deze serie zijn meer dan welkom en plaats ik graag!
  6. We blijven Hollanders dus een post waarin iets moois wordt weggegeven scoort altijd goed.
  7. Mijn bewondering voor hoe Monstertux de zaken aanpakt staat slechts 10 dagen op dit blog en haalt nu al de Top 10 van afgelopen kwartaal. Da's knap. Hoe Monstertux dat aanpakt ook.
  8. Hetzelfde geldt voor Go Back To The Zoo. Zij vertelden hier hoe ze na hun optreden in De Wereld Draait Door contact met Universal Music legden, een contract tekenden en een clip opnamen.
  9. Een oudje op #9: Het Heilige Vuur. Staat daar omdat ik er afgelopen kwartaal nog een paar keer naar verwees. Ik sta dan ook nog steeds achter wat ik schreef.
  10. Kyteman draagt de Rode Lantaarn in dit lijstje. Film It Yourself was een actie die we met Ron van der Sterren van VPRO's 3VOOR12 op Pinkpop deden. Met tof resultaat. Nogmaals dank Ron, en heel veel succes met je nieuwe baan!
Morgen weer een bomvolle Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek-aflevering, volgende week ga ik zoals gezegd aan de slag met de Open Dag-suggesties.

Geen opmerkingen: