3 januari 2011

Kwartaalcijfers (8)

Zo, 2011 is begonnen. Kinderen weer naar school, iedereen aan de arbeid. Vandaag wat mij betreft het laatste overzicht en de laatste Top 10 voor een lange, lange tijd. Maar goede gebruiken moet je niet veranderen en dat geldt dus ook voor het delen van de bezoekcijfers en statistieken van dit blog. Als altijd eindigt de hoofdpagina onbetwist op #1 (dank voor de vele bookmarks en RSS-feeds!), gevolgd door:
  1. De droodle-wedstrijd. Veel drukte over gemaakt afgelopen maand, door mij en anderen. Op http://bit.ly/droodle is bijna 1.400 keer geklikt. Met resultaat: 19 ontwerpers stuurden bijna 100 droodles, tekeningen en illustraties in, waarvan er hier 32 zijn te bewonderen. Superblij mee en ik wil die professionals en hobbyïsten dan ook enorm bedanken! Komende maand laat ik zien wat ontwerper Paul met jullie inzendingen gedaan heeft in het tweede deel van mijn boek.
  2. Ook deze plaats gaat naar eigen waar: de EHPO Jongerendag, 11 februari a.s. in Utrecht. Op http://bit.ly/EHPOdag is ruim 1.000 keer geklikt, mede dankzij de fijne banner van Arie hiernaast. Je bent welkom!
  3. Guuzbourg was dreaming of a Perfect Black Christmas. Hij stelde veel moois rond kerst samen (verderop in deze Top 10 nog meer), Twitterde erop los (net als Leo) en zette deze heerlijk zwarte compilatie ook op zijn drukbezochte kerstblog. Mede daarom geëindigd in de Top 3.
  4. Mijn voorzet voor herziening van het auteursrecht eindigt ook hoog. Deze is opgenomen in een bundel van XS4ALL die je hier binnenhaalt (.pdf, mijn stuk staat op pag. 104).
  5. Als altijd en terecht hoog: Perfect Kippenvel #4, door DJ St. Paul.
  6. Ons jaaroverzicht Perfect 20_10 (according to 89 people). Op http://bit.ly/Perfect2010 is ruim 400 keer geklikt.
  7. Over gratis danwel illegaal downloaden gaat het hier regelmatig. Mijn standpunt moet ik veel en vaak toelichten en nuanceren, tot vervelens toe. Dat deed ik afgelopen kwartaal opnieuw onder de noemer Pikken is verboden, stelen mag dus niet, naar aanleiding van een wel heel eenzijdig verhaal in dagblad De Pers.
  8. Startpunt EHPO.
  9. Guuz verzamelde driemaal 10 kerstige blogposts vol downloads en muzikale kado's. De eerste haalt deze top 10.
  10. Rapper Nas was boos dat label Def Jam zijn plaat niet wilde uitbrengen en het voor zijn contract niet als een volwaardig album beschouwde. Hij mailde. Boos, heel boos.
Veel Perfects, zelffelicitaties en 2 druk gepromoote acties bovenaan deze Top 10. Net erbuiten vielen mooie inhoudelijke posts over het Muziekpaleis in Utrecht (ik liet me gaan op Twitter), James Blake een prachtig momentum (door Erik) en de indrukwekkende harde resultaten van Only Seven Left. Het vermelden waard. En dat ziet er zo uit [click to enlarge]:Na een jaar waarin ik mijn boek schreef en daardoor soms wat minder uitgebreid kon bloggen, en een traditioneel laatste kwartaal met veel overzichten en een rustige kerstvakantie, is het goede voornemen van 2011 om weer lekker de diepte in te gaan op EHPO. Zin in!

Geen opmerkingen: