5 oktober 2010

Het Muziekpaleis in Utrecht - ik liet me even gaan op Twitter

Legenda:
Bovenstaande gaat over deze doorlopende ruzie, deze onthullingen en vandaag wat nieuwe ontwikkelingen (incl. reactie van Tivoli's programmeurs, onderaan).
MP = Muziekpaleis
OG = Oudegracht, de huidige lokatie van Tivoli
Barry = Tivoli-voorzitter Barry de Vos die de onderhandelingen voert met gemeente Utrecht en continu waarschuwt voor de wankele financiële en organisatorische basis van het MP
NFF = Nederlands Film Festival
Dit is Summer Darkness. Ook niet míjn muzikale smaak, maar uiterst succesvol en een weekend lang een stad vol prachtige, opvallende mensen. Geweldig.
En dit is het prachtige Le Guess Who, meer mijn smaak. Haalde niet voor niets de Festival Top 10 op een toonaangevende internationale site.

Frank zette bovenstaande Twitterconversatie ook in Storify.

3 opmerkingen:

CtrlSPATIE zei

Dat vraag ik me dus ook al jaren af. De kracht van Utrecht is juist variatie en kleinschaligheid.

Fabrieken als Vredenburg en HMH missen de charme en warmte van zalen als Tivoli en het SJU huis.

Een krap exploitatiebudget en het verdwijnen van concurrentie in Utrecht kan maar 1 gevolg hebben: hogere entree en drankprijzen.

Jacco zei

[VVD]Je zegt "Tivoli krijgt geen extra budget om Summer Darkness uit te bouwen", maar het feit dat ze steeds meer publiek trekken is toch juist reden om subsidie af te bouwen? Ik zou zeggen dat subsidie alleen op z'n plaats is als een hoopgevend initiatief het anders niet zou redden, daar lijkt het bij SD niet op.[/VVD]

Aan de andere kant, ik ben ook niet volledig ingevoerd in die subsidiescene.

Verder sta ik volledig achter je verhaal en achter (oud-werkgever) Tivoli. Ik heb kort vrijwillig gewerkt bij De Vloer (wel subsidie, geen controle op bedrijfsvoering) en dat was een schrikbeeld dat ik nooit meer vergeet.

Tivoli moet zich weerbaar blijven opstellen tegen de Grote Boze Gemeente. Ik had alleen een hoopje dat met de nieuwe raad (GL de grootste) de relatie wat beter zou worden.

Unknown zei

Die subsidie waar ik het over heb, of in dit geval spreek ik liever van een 'injectie', zou dingen mogelijk kunnen maken als een buitenpodium. Maar ben met je eens dat succesvolle initiatieven zoveel mogelijk op eigen kracht moeten draaien. Scheelt een hoop gezeur en gelazer...