19 april 2013

Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek (205)

  • Enkele weken geleden waarschuwde ik al Pas op, Bol.com komt!, maar in Gouda weten ze daar wel raad mee: 'Laatst kwam een echtpaar [mijn] winkel binnen, op zoek naar vijf jurkjes voor bruidsmeisjes. Ze hebben hier jurkjes gepast, ik heb ze koffie gegeven. Ze gingen de deur uit en zeiden dat ze nog even moesten nadenken, maar toen wist ik het eigenlijk al. Een tijdje later kwam zij terug, wilde ze er één kopen. De rest had ze via internet gekocht, maar die ene kon ze nergens anders vinden. Die heb ik haar toen niet verkocht.' Slim, klantje pesten! En: 'De gemeente gaat alle winkels voorzien van een QR-code die verwijst naar de website van de winkel.' Toe maar! Veel succes. Zeker omdat het winkeloppervlak de komende 7 jaar met 20% krimpt. Ja ja, de digitalisering raakt nu ook bakstenen.
  • Nee, dat doen deze platenzaakiconen stukken beter. Prachtige serie! Evenals Rough Trade (BAM! +25%!) en deze onbekende YouTube-ster die haar aanpak vertelt en waar jij als muzikant ook veel van kunt leren (via Bram)! Free Record Shop heeft het dan weer zwaar...
  • Oei oei oei, foute boel:

Geen opmerkingen: