15 januari 2009

Perfect Powerpop

Weer even genoeg geluld en gelezen op dit blog: tijd voor muziek! Powerpop, da's pop met ballen volgens Maarten van Hooft: "Liedjes met een kop en een staart, overdadig gevuld met catchy refreintjes en vrolijke koortjes. Eigenlijk zijn het gewoon allemaal gasten die de Beatles nadoen en op zoek zijn naar het perfecte popdeuntje. Elke week verandert mijn onbewoond-eilandplaat, maar altijd is het een powerpopplaat om de dagen op die verlaten plek blij te beginnen. Dit is 19 keer met het juiste been uit bed stappen. En waar de nummers droevig dreigen te woorden is er verwarmende meerstemmige zang om je te troosten. Mijn vriendin heeft haar vertrouwen in dit genre helaas verloren. Telkens wanneer ik een nieuwe plaat aanschaf, zegt ze gekscherend 'Heb je nu weer dezelfde CD gekocht?' Ik kan niet anders antwoorden dan te zeggen: 'Ja, lekker hè?'" Haal 'em HIERRR voor Mac (al was het maar voor "September Gurls"!), HIERRR voor PC en dit is de tracklisting:

1 opmerking:

Kris zei

Naar aanleiding van deze download, heb ik zelf ook een power pop compilatie gemaakt. Het resultaat is aardig anders... Liefhebbers kunnen hem vinden op http://hotwirelife.blogspot.com/2009/01/power-pop.html