11 januari 2012

De Eurosonic/Noorderslag 2012 Tip 5's (1/3): Eurosonic #ESNS12

Morgenochtend vertrek ik naar het Noorden en mis daarom het programma van vanavond, met o.a. Lisa Hannigan en Pete Philly. Wat blijft dan over? Meer dan genoeg. Lerend van mijn fouten ditmaal geen poging volledig te zijn, maar driemaal een bewust beperkte Tip 5. Morgenochtend 5 panels & seminars, 's middags 5 Noorderslag-tips, vandaag Eurosonic:
  1. Op donderdag: Jamie N Commons. Pas 22, Tom Waits, Greg Dulli, Nick Cave, Mark Lanegan als invloeden en 'hét hoogtepunt van de laatste London Calling'. Dat moet ik zien.
  2. Ook op donderdag: Tommy Ebben. Omdat-ie een mooie tweede plaat heeft gemaakt (check vooral de 3 openingsnummers). Kan ik gelijk blijven staan voor Triggerfinger, want nog nooit live gezien (shame on me!).
  3. School Is Cool op vrijdag. Kl*tenaam, maar the next big thing bij onze Zuiderburen schijnt.
  4. Veronica Falls: omdat ik ze komende zaterdag in EKKO mis en alles op Bella Union 10 keer beter is dan op ieder ander label.
  5. En de laatste tip van vrijdag: Shaking Godspeed. Gevalletje Triggerfinger: veel goeds over gehoord, nu maar 'ns zelf kijken en luisteren.

1 opmerking:

andre zei

Geheimtip: Philco Fiction. Stond niet voor niets in het jaarlijstje van mij en ook in die van Simon Raymonde (bella union labelbaas!)