4 januari 2012

Kwartaalcijfers (12 - extra uitgebreid)

De bestgelezen posts van Q4 van 2011. Na de dagelijkse vaste bezoeken op de hoofdpagina waren dat:
  1. Waarom Only Seven Left 'ja' zei tegen De Wereld Draait Door (want dat lag niet 1-2-3 voor de hand...). Goed dat we het gedaan hebben!
  2. De 4-delige serie waarin ik samen met Timo Boezeman, Erwin Blom, Jelte Nieuwenhuis en Erik Rigters de digitalisering in de boekenbranche met de muziekindustrie vergeleek, vulde ik even later aan met een lange post over de vertragende rol van de muziek- en literatuurkritiek: De Mangel. Veel gelezen en uitzonderlijk veel en zeer uitgebreide reacties, de moeite van het lezen waard (het is toch vakantie!).
  3. Unreleased Prince, een bijzondere Perfect...
  4. ... gevolgd door Perfect 20//11, het jaaroverzicht door 104 muziekliefhebbers. Van Unreleased Prince volgt binnenkort deel II.
  5. Eerdergenoemde serie over de digitalisering in de boekenbranche vs. de muziekindustrie trok veel bekijks, aflevering #1 scoorde het hoogst.
  6. Een gouwe ouwe: Startpunt EHPO, de inhoudsopgave van deze blog.
  7. Geleende kopij: mooie en ware blogpost over 'ja' maar vaker 'nee' zeggen. Ik herken een thema afgelopen kwartaal... :-)
  8. Mijn album Top 10 van 2011.
  9. Afgelopen kwartaal opnieuw ontwikkelingen en verschillende kamerdebatten over het al dan niet aanstaande downloadverbod. Daarom het overzicht aangevuld, tot genoegen van veel lezers.
  10. Een primeur? Een aflevering van de wekelijkse Wilde Ideeën draagt de rode lantaarn van de populairste posts van het kwartaal. Verzamel ik die links en dat nieuws in elk geval niet voor niets! De reden dat het juist aflevering #132 was? Ik vermoed Steve Jobs' overlijden.
Net buiten de Top 10, maar het vermelden waard omdat het me vaak wordt gevraagd: 'Toe Niels, vertel nog 'ns over gratis vs. betaald'.

Dat ziet er zo uit
[click to enlarge]:Tot slot, als bonus, de bestgelezen posts allertijden van deze blog:

Geen opmerkingen: