- Prachtig hoe Nathan Barry uitlegt hoe hij zijn boek zelf uitgaf, inclusief alle statistieken en cijfers (via Okke): '$26,679 in 24 hours'.
- Machtige mooie en 100% ware 10 Geboden voor de Nederlandse hiphopartiest, door Thomas Heerma van Voss die Hiphopleeft.nl na 5 jaar opdoekt. Uitstekend toepasbaar op elk ander genre en waar voor elke andere artiest. Ook voor schrijvers legt Timo uit. Maar of de boekenbranche het daarmee redt...?
- Wat een album doet en betekent, toen en nu, in 23 heldere stappen van Bob. 'You’re the victim of too many bad albums before you.' Hij heeft weer 'ns gelijk... Maar niet altijd, haha!
- How to NOT get your music posted on blogs (via Joost).
- Bowie waagt zich er nog aan (en gelukkig maar), maar eerst een *nieuwe* single. Ook nieuw: EP van Gluid uit Nederland en een nieuwe single van Suede na 10 jaar.
- Keurig van Peter Koelewijn: excuses aan Typhoon.
- Fast Moving Targets legt mooi uit wat Nederlandse muziek start-ups Songflow, Chordify en Tribe of Noise doen. Vandaag doet FMT verslag van Eurosonic/Noorderslag Interactive vanuit Groningen, volg het op Twitter bijvoorbeeld over kosten & opbrengsten van streaming. De iPhone game van Krause is genomineerd voor de Interactive Award. En Case Mayfield voor een Edison, maar hij doet liever een Nick Cave-je.
- Sony en BMG bieden samen op delen van EMI. The story continues...
- Deezer schijnt sneller betalende klanten binnen te halen dan concurrent Spotify. Spotify ondertussen kleedt niet alleen zijn dienst uit, maar ook rechthebbenden, aldus Werner. Die rechthebbenden klagen ondertussen in het Eindhovens Dagblad over Buma/Stemra, maar onduidelijk is welke geldverdienende megahits Frank Ong-Alok ooit geschreven heeft. Waardeloos stuk.
- Puberaal wangedrag? Ligt allemaal aan muziek! En wie de Popprijs wint? De FEBO!
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
11 januari 2013
Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek (192)
Labels:
de boekenbranche,
deezer,
leesvoer,
marketing,
nieuwe muziek,
noorderslag,
platenmaatschappij,
promotie,
spotify,
tips,
top 10,
wilde ideeën
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
Dit vond ik grappig: een Twitterdialoog tussen Guardian muziekjournalist Alex Petridis en een paar anderen over uw vriend Bob Lefsetz. Dit naar aanleiding van de heer Bob's artikel over Bowie waarin hij suggereert dat deze wat kan leren van Mumford and Sons en dat Bowie moet uitkijken dat hij niet een one hit wonder a la Psy en Carly Rae Jepsen wordt.
Heel heel grappig. Zet ik er even bij.
En hé, Bob is mijn vriend niet. Daar moet je voor betalen :-)
Ik heb een tijdje op aanraden van Niels deze man gevolgd.
Meestal gaat het over hemzelf en hoe vreselijk gelijk hij altijd heeft.
Dat verveelde nogal snel.
Deze keer slaat hij de plank wel heel erg mis.
Bowie's song is prachtig en ik denk dat ie nog wel een paar cd's gaat verkopen ook.
Lefsetz: ga toch lekker dansen op Gangnamstyle...
Een reactie posten