Ik zit 24/7 op het web, maar in alle eerlijkheid vooral om druk over dat feestje te doen en helaas wat minder om te lezen en speuren naar relevant muziek- en marketingnieuws. Ik doe m'n best, maar ook in mijn dag zit maar 24 uur... De oogst van deze week:
- Ontslagenen der mediabedrijven, steek de koppen bij elkaar! Feitelijk de rationale achter het filmpje hierboven.
- Over kansen en bewust de andere kant op kijken gesproken, via Job: An incomplete list of the people and entities who benefit from a systematically accelerated consumption of music. Fraaie Top 12, met veel waarheden.
- Spotify introduceert hitlijsten en maakt aantallen streams en plays bekend. Best opzienbarend! En leuk! En de weg voorwaarts.
- BeatDeck’s free analytics show musicians who their fans are (via Yuri).
- Blijkt die 10.000 uur van Malcolm Gladwell toch niet te kloppen (via Marinus).
- Ontzettend grappig: Pim recenseert zijn eigen EP vast. Makkelijk voor luie journalisten!
2 opmerkingen:
Klopt. wat betreft die 10.000 uur. maar gladwell zei ook nooit dat je 10.000 uur ergens in moest steken en dan dus goed werd. Aanleg hebt wel degelijk.Staat zelfs bij gladwell in dit stuk op nu.nl: 'In de bestseller betoogt Gladwell dat de zogenaamde 10.000 uren-regel voor een belangrijk deel iemands succes bepaalt.'
MAar je kunt mij 100.000 uur piano laten spelen en ik word echt niet briljant erin. Wel beter dan nu.
Wat goed is aan Gl. verhaal is dat dat gezeik over talent eens gerelativeerd wordt. Talent, ach, dat is zo'n mooi woord. Maar Kasparov, een supertalent op schaakgebied, heeft altijd heel hard gewerkt. Getraind. Anders was ie nooit ver gekomen. Evenzo MErckx, mozart, noem maar op.
The Blister Packaging Market size is projected to grow from USD 24.1 billion in 2020 to USD 34.1 billion by 2025, at a CAGR of 7.2%. The blister packaging market is witnessing growing demand from end-use industries such as healthcare, food, consumer goods, and industrial goods. Its growth is attributed to cost-effectiveness and tamper-evident design for product protection. Blister packaging is mostly used in the healthcare industry. Around 70% of the blister packaging demand is accounted for by the healthcare packaging segment. The demand for blister packaging has increased on account of the increase in demand for pharmaceutical and medical products during this pandemic.
Een reactie posten