18 januari 2011

De 100ste inschrijving voor de EHPO-dag, @happycamperrrr: 'Waarom ik kom.'

De vlag kan uit: gisteren schreef de 100ste deelnemer zich in voor de EHPO Jongerendag. Inmiddels staat de teller op 109 140, wat betekent dat er nog 31 10 stoelen vrij zijn de EHPO Jongerendag = uitverkocht! Superblij mee! Inschrijven kan nog steeds; de deadline voor het mailen van je case is a.s. vrijdag al. Hier details over het programma die middag. Daar vertel ik volgende week meer over.

Deelnemer 100 is Job Roggeveen, man achter Happy Camper, een hoogtepunt op Noorderslag afgelopen weekend. En ja, het is puur toeval dat Jobs plaat al af is en volgende maand uitkomt bij Excelsior. De EHPO Jongerendag is ook (juist!) bedoeld voor bands, muzikanten, producers, marketeers en managers zónder platencontract, optredens op bekende festivals en ogenschijnlijk alles voor mekaar. Zie het als een voordeel: naast mijn verhaal is de EHPO Jongerendag een uitstekende gelegenheid om bands en muzikanten te spreken die al een stapje verder zijn. Leer je ook een hoop van!Ik vroeg Job waarom hij zich inschreef en wat hij van de middag verwacht: 'Met mijn project Happy Camper stond ik afgelopen weekend op Noorderslag. Ik heb 3 jaar gewerkt aan een album, waarop 11 verschillende gastzangers, waaronder Tim Knol, Ricky Koole, Janne Schra (Schradinova), David Pino (El Pino & The Volunteers) en Marien Dorleijn (Moss) een nummer zingen. Het album verschijnt op 7 februari bij Excelsior Recordings. De hoeveelheid gastvocalisten levert een boel publiciteit op, maar het is natuurlijk ook belachelijk onhandig. Ieder optreden is een logistieke puzzel. Om toch in de publiciteit te blijven op het moment dat er geen shows zijn, hebben we met animatiestudio Job, Joris & Marieke een immer kamperende yeti in het leven geroepen. Dit geanimeerde karakter heet Manfred en is het gezicht van Happy Camper:



Ik besloot naar de EHPO-dag van Niels te komen omdat ik erg benieuwd ben hoe hij met zijn ervaring in de muziekwereld aankijkt tegen deze campagne. Op wat voor manieren kun je dit zo goed mogelijk uitbuiten? Hoe kun je de aandacht van mensen krijgen en vasthouden zonder dat ze het idee hebben dat ze overladen worden met spam? Ook denk ik dat Niels als oud-manager van Kyteman en marketeer van diens Hiphop Orkest nuttige tips heeft over hoe je met zo'n belachelijk grote groep muzikanten het land rondtoert.'

Ik weet niet of die laatste vraag voor alle aanwezigen even relevant is, Job. Die beantwoord ik graag persoonlijk als daar tijd voor is. Hoe je het verhaal rond je band creëert en rondvertelt is zeker iets waar het die middag over zal gaan, evenals aandacht krijgen en vasthouden. Dat is immers marketing en promotie, naast management het hoofdbestanddeel van de EHPO Jongerendag.

Met nog 31 stoelen vrij en 4 dagen tot de deadline voor je case hoop ik dat je dankzij Jobs verhaal een idee krijgt of de EHPO Jongerendag nuttig voor j(ulli)e is. Vol = vol. Muziek dan:

Geen opmerkingen: