17 maart 2011

#kettingboek: 20 stuks de deur uit + 20 *GRATIS* e-books er achteraan!

De tweede druk is klaar. Vandaag stuur ik 20 #kettingboeken naar de eerste 20 kettinglezers:Ontvangers zijn Erik van Veen in Heeg, Joost van Wezenbeek in Rijnsburg, MiRco Haarmans in Amsterdam, Marco Démoet in Alphen a/d Rijn, Victor Romijn in Amsterdam, Martijn Koetsier in Wijhe, Roos Ludolphij in Utrecht, Bart Wattel in Amsterdam, Budy Mokoginta in Schiedam, Douwe Esschendal in Diepenveen, Mark Schuring in Arnhem, Timo Sleegers in Utrecht, Remy Wilshaus (ook Utrecht), Obe Alkema in Midlum, Reinier Asscheman in, jawel, Utrecht, Geert van Itallie in Diemen, Saskia Dufrenne in IJsselstein (da's bijna Utrecht...), Richard Mathijssen in Alblasserdam, Dinesh Badri in Leeuwarden en Jozo Jozefzoon in Amsterdam. Beschouw het boek als je eigendom en doe lezers na je een plezier door in de kantlijn aantekeningen te maken, commentaar te leveren, je eigen ervaringen op te schrijven of te verwijzen naar relevante voorbeelden, blogs en sites. Lees het boek stuk.

Graag hoor ik dat je mijn boek ontvangen hebt en vóór vrijdag 25 maart a.s. aan wie je het hebt doorgegeven. Hieronder, via Twitter, op mijn Facebook (of die andere), Hyves of Last.fm. Op mijn blog, Twitter en Facebook zit ik het meest.

Maar we zijn er nog niet. In samenwerking met @Repudo gaan er vandaag ook 2 X 10 = 20 *GRATIS* e-books uit.

Hoe werkt het?
Er liggen 10 e-books van Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet op straat. Download de gratis Repudo iPhone app. Daarmee kun je digitale documenten, boodschappen, foto's etc. 'neerleggen' en 'oppakken' op bepaalde locaties. Dus ook mijn e-book. Op de locaties waar de eerste 10 optredens van Kyteman's Hiphop Orkest plaatsvonden ligt 1 digitaal exemplaar van Doorbraak! Wie er het eerste bij is, pakt hem op en daarmee verdwijnt het e-book van straat. Net als het #kettingboek kun je met Repudo het e-book weer voor iemand anders neerleggen zodra je het uit hebt. Deze 10 e-books zijn door iedereen op te rapen en door iedereen met een e-reader en de iBooks-app voor iPad of iPhone te lezen.

*uitverkocht* Daarnaast leg ik 10 e-books neer voor de eerste 10 mensen die op mijn Facebook laten weten wat hun woonplaats is. Je postcode, straatnaam en huisnummer zijn niet nodig, je woonplaats volstaat. Nadat je je naam op mijn Facebook hebt achtergelaten, leg ik speciaal voor jou 1 e-book in je woonplaats neer (wel even vrienden met me worden). Met de gratis Repudo iPhone app kun je dit digitale exemplaar van Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet opsporen, oprapen en op je e-reader lezen. Lijkt me leuk als je het na lezing weer ergens neerlegt voor iemand anders. *uitverkocht*

Heb je geen e-reader? Haal het e-book dan niet weg voor een ander, maar vraag hier, op Twitter, Facebook, Hyves of Last.fm of je Doorbraak! mag lezen nadat 1 van bovenstaande 20 kettinglezers zijn of haar #kettingboek komende week uit heeft. Wél een e-reader maar geen zin om @Repudo binnen te halen en het e-book ergens op te pikken? De digitale Doorbraak! is de hele maand nog in de aanbieding bij Bol.com.

Veel succes bij het zoeken en veel leesplezier als je straks je #kettingboek of een digitaal exemplaar van Doorbraak! in handen hebt.

UPDATE: belangstelling voor een papieren of digitale Doorbraak!? Zoek op Twitter op #kettingboek (klik!) en/of #doorbraak (klik!) en je ziet vrij snel wie 1 van de 20 boeken in z'n bezit heeft. Vragen staat vrij, de meeste #kettingboek-bezitters sturen hun boek graag door.

12 opmerkingen:

Marco zei

Leuk!
Ik ga het lezen, recenseren en doorsturen naar de lezers van mijn website.

Erik van Zuijdam zei

Just my 2 cents maar hoe kun je een e-book uitbrengen zonder rekening te houden met mensen met alleen een e-reader maar geen ios apparaat?

Unknown zei

@Erik: de ePub is ook leesbaar op andere apparaten, alleen deze actie werkt het best in combi met spullen van Steve Jobs...

Het e-book kun je gewoon HIER halen en is deze hele maand nog in de aanbieding ook.

Hans Senden zei

Niels,

ik heb het eboek inmiddels opgehaald in Wijlre in de bosjes in the middle of nowhere. Gaaf die Repudo app ;-)

Bedankt !

gr
Hans

Anoniem zei

Hi NIels,

net je boek ontvangen en echt super cool! Mijn collega's willen em ook allemaal lezen als ik em uit heb ;-)

Thanx!

Grt
Jozo

Unknown zei

Fijn zo, Jozo. Veel plezier bij het lezen en laat je collega's vooral laten weten dat ze het hebben. Vind het leuk om de 20 #kettingboeken een beetje te kunnen volgen.

Marco zei

Ik heb mijn kettingboek uit, gerecenseerd (http://www.mixedgrill.nl/2011/03/22/recensie-niels-aalberts-doorbraak/) en sta nu te popelen om deze door te sturen.

Unknown zei

Dank, Marco! Fijn dat je er over blogt.

Nou, waar wachten jullie op? ;-)

Unknown zei

Beste eerste lezers: morgen moet jullie #kettingboek de deur uit. Al een ontvanger gevonden? Laat het hier weten.

Irene Dokter zei

Hallo allemaal,

Ik heb het boek van Saskia Dufrenne gekregen, zij was zo enthousiast over je boek dat ik op mijn beurt ook weer niet kon wachten. Het boek is nu bijna uit en er staan mensen in de rij om het te mogen lezen!

Mag ik hier ook even zeggen dat ik het briljant vind dat met het rondsturen van de kettingboek je de inhoud van het boek bewijst.

Groeten namens www.pedalpoint.nl
Irene Dokter

Unknown zei

Beste Irene, dank voor je reactie. Blij dat je herkent dat de marketing & promotie = de inhoud van het boek. Ik *glim* een beetje :-)

Aan wie geef je het door?

Irene Dokter zei

zo, even een lekker vlot antwoord (excuus): Ik heb het boek aan Cecile Frijns gegeven, o.a. voorzitter van Stichting Pedalpoint uit IJsselstein.
We hebben het gelijk in de praktijk gebracht en hebben ons PR plan aangepast aan je tips. Ipv de 'pizzabakker' uit te hangen gaan we ons nu vol storten op het net.
We zijn benieuwd!