29 maart 2011

Perfect Free Guitar - tijdloos noch stijlloos

Let the guitars do the talking (en maker Leon onder het artwork).

HIER de keibikkelharde download,
HIER de lijst in Spotify.'Een introductie- of begeleidingstekst schrijven bij mijn Perfect Free Guitar-mix vind ik eigenlijk redelijk overbodig. Moet ik omschrijven hoe ik de muziek luister? Dat het ideale muziek is als ik aan het schrijven ben, voor mezelf of de studie? Omdat er wat op de achtergrond aanstaat dat ik niet teveel op vind vallen, maar als ik goed luister enorm op vind vallen? Of dat het ideale vinylmuziek is, omdat ik er meestal na één kant al ‘genoeg’ van heb waardoor er makkelijk een andere plaat op kan (vaak van hetzelfde genre)? Dat het heel gaaf is dat de jaren ’70 bestaan, maar dat het nog veel toffer is dat alle muziek van deze mix na 2000 gemaakt is (de Rubik’s Cube is tof, maar Pokémon ook: dat principe)? Over de bands die ontbreken maar toch erop hadden moeten staan? Birds of Maya? Yo La Tengo? Black Mountain? Nee man. Luister de mix maar gewoon zelf en verzin er wat bij. Komt wel goed, denk ik.

In een infomercial zag ik een keer dat een horloge werd omschreven als ‘tijdloos en stijlloos’. Zo zou ik graag ook deze mix omschrijven, alleen is Perfect Free Guitar niet echt tijdloos. En eigenlijk ook niet stijlloos.'

Leon van Barneveld – CEO Crazyland

Geen opmerkingen: