20 oktober 2008

Wilde ideeën & nieuwe muziek

  • Check Radar: match-making site annex community waar bands & artiesten in contact kunnen komen met getalenteerde clipmakers. Met soms spectaculaire resultaten voor verrassende budgetten.
  • Waiting For Lenny heeft 100 ex. van hun demo laten persen. De CD is bedrukt als hamlap en de band legt hun demo op dit moment in koelkasten van radiozenders en TV-programma's. Toffe guerilla-marketing! De 3FM-koelkast al gecheckt, Roosmarijn? En dat uitstekende ideeën niet per se origineel hoeven te zijn bewijst dit item in mijn CD-kast:

  • The Feromones zijn genezen van hun avonturen met een Belgische platenmaatschappij en brengen begin 2009 zelf hun debuutalbum uit. De nieuwe track 'Away' is nu te beluisteren op hun MySpace. Tot de release van het album kun je iedere maand 1 track gratis downloaden.
  • Troubadour Niclas speelt al vroeg voor Sinterklaas en deelt uit. Hij liet zich inspireren door de actualiteit en vertelt er ook wat over.
  • Uit de oude doos een succesvol promo-idee dat ik voor Soulwax' 'Much Against Everyone's Advice' bedacht [click to enlarge]:

    Deze Panini-achtige stickers werden verspreid via popspeciaalzaken (daar had je er toen nog genoeg van), voornamelijk ter promotie van de 17 (!) Nederlandse clubshows (dat deden bands toen nog). Het idee: wie de band live zag, was overtuigd. En aldus geschiedde: langzaam maar zeker verkocht iedere volgende club meer tickets. Het optreden in De Melkweg werd zelfs van de kleine naar de grote zaal verplaatst en verkocht uit. De tour creëerde de terechte buzz rond artiest en album.

1 opmerking:

roosmarijn zei

hier in de koelkast kijken, betekent onmiddelijk onder de voet gelopen worden door ontsnappende pakken melk die zelf inmiddels kunnen lopen.

Leuke actie, maar het zou mij er niet toe aanzetten om ham in de CD speler te gaan stoppen. :-)