En dan maak je een flitsende widget (die voor zoiets simpels verdomd traag laadt!), zet je er maar 1 minuut muziek op:
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
8 oktober 2008
Zo werkt dat bij grote platenmaatschappijen (2)
Je haalt met je alternatieve garage rock de playlist van 's lands grootste middle-of-the-road station (dat noem ik een doorbraak), de eerste single van je nieuwe album is een Power Ballad avant-la-lettre (3FM, Q Music en Sky lopen zich vast warm), je 3e album komt in november ongetwijfeld op #1 binnen in je thuisland, maar je uitgekookte platenmaatschappij heeft het razend slimme plan bedacht dat het in de rest van Europa pas begin 2009 wordt uitgebracht. Waar zagen we dat eerder? Nee hoor, lieve mensen van Universal, op het vasteland van Europa hebben we nog geen internet hoor!
I'm reading: Zo werkt dat bij grote platenmaatschappijen (2)Tweet this!
Gepost door
Unknown
op
08:14
Labels:
jammer jôh,
nieuwe muziek,
platenmaatschappij
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten