14 december 2009

De Top 20 van 2009 én Perfect 20//09 (door 86 mensen)

[click to enlarge]



Wij alleen zouden nooit een Top 20 kunnen/durven maken. Daar hadden we 86 andere mensen voor nodig. Muzikanten, (pop-)journalisten, platenbazen, snobs en liefhebbers (en vaak combinaties van deze rollen) vulden hun Top 20 in en dat leverde een eindlijst op waar dus best wel wat waarde aan gehecht mag worden.

Van elk album uit die Top 20 hebben we een favoriete track gehaald en dat leverde weer deze Perfect 20//09 op. Enjoy!

HIER voor Mac,
HIER voor PC,
HIER voor Spotify (helaas zonder Grizzly Bear + een vervanger voor Bibio).





En HIER vind je de complete jaarlijst.

5 opmerkingen:

Dirk Scholten zei

Opzich een leuk lijstje! Alleen blijft het, naar mijn mening, moeilijk om een top 20 te maken van 2009. Zéker als je te maken hebt me zoveel verschillende stijlen. (Ik had bijvoorbeeld -aangezien we het toch over albums hebben- namen verwacht als Jeniferever, Clues en -omdat hij in november 2009 al is gelekt- Beach House)

Maargoed, het blijft wel een leuke lijst op dit moment

Mag ik overigens vragen WIE het lijstje hebben ingevuld? (we willen namen!)

Ook zou ik graag willen weten hoe dit puntensysteem werkt.

Unknown zei

We hebben het Eurovisie-systeem gehanteerd: 12 punten voor de #1, 10 voor de #2, 8 voor de #3 en vanaf daar naar beneden met steeds 1 punt.

Dan de lijstjesmakers: samen met Wilbert en Henno beheren we een zg. iDisk (soort ftp-server), waar we muziek delen met 97 andere vrienden, bekenden en liefhebbers, uit alle uithoeken. Die hebben we om hun Top 10's gevraagd en geturfd. Daaronder inderdaad muzikanten, platenbonzen, internet-goeroe's en veel contacten uit onze wederzijdse Twitter-lijsten.

Mars zei

Hoi Niels
Heb je ook een versie voor Spotify?
Ik heb niet zoveel zin in ZShare reclameopbrengsten te genereren die niet bij artiesten terecht komen....

Unknown zei

Uitstekende suggestie dus direct aangemaakt. Alleen Grizzly Bear en Bibio staan er niet op. Voor de laatste heb ik een vervangende track toegevoegd, een remix van zijn hand.

Lode Broekman zei

Dank heren voor deze jaarafsluiting, keep up the good work :)