16 december 2009

Two Days Left doet het zo (slot)

In de vorige twee artikelen van deze serie liet bassist René zien hoe zijn band Two Days Left promotie doet. In het eerste deel vertelde hij dat ze vooral professioneel naar buiten wilden treden. Een herkenbare huisstijl speelt hierbij een rol: "Dat onze site er goed uitziet vinden we belangrijk, evenals alle andere platforms die we gebruiken, e-mails en brieven die we verzenden naar fans, programmeurs, zalen en festivals: allemaal in dezelfde stijl:"

Ook met de inhoud en schrijfstijl van hun bio en uitgestuurde persberichten probeert Two Days Left zich bewust te onderscheiden: "De knipoog zal lang niet bij iedereen in de smaak vallen, maar da's dan pech… Vaak werkt het, soms niet. Onze bio valt in elk geval op tussen de stapel bio’s en demo's die iedere zaal en programmeur ontvangt." Prima doelstelling, René, maar ik denk wel dat je serieus moet kijken welk deel van je doelgroep (in dit geval media, zalen en programmeurs) jullie bio en persberichten op een positieve manier onderscheidend vindt. Of vinden ze de knipoog ergerlijk en legt de meerderheid jullie bio om die reden na 2 zinnen weg? Dat zou zonde zijn. Essentieel vind ik ook dat toon en schrijfstijl aansluiten bij wat jullie willen zeggen en uitstralen met je band en je muziek. Die moeten logisch op elkaar aansluiten.

René sluit af: "We zijn nog steeds hard aan het werk om onze naam in de markt te zetten. Afgelopen jaar was een redelijk succes en plannen voor 2010 zijn in de maak. Wellicht dat we daar volgend jaar op EHPO op terug komen.” Dank voor jullie verhaal, René, en veel succes met jullie muziek, optredens en jullie promotie!

1 opmerking:

Rene Sebastian zei

Bedankt voor de tips Niels, als ik de stukken zo doorlees, merk ik toch dat er altijd nog genoeg te leren valt! Ook aan iedereen met een reactie dank!