1 april 2011

Wilde ideeën & nieuwe muziek (108)

  • Dienstmededeling: vormgeving van deze blog zat? Verander het zelf in flipcards en save. Of maak het wat strakker (rechtsboven). Hier een toelichting, via Erwin.


En niet vergeten: de #kettingboeken moeten vandaag door naar nieuwe lezers! #Doorbraak stond afgelopen woensdag nog in NRC Next. Hans van der Klis wist de essentie nóg beter te vangen op 1 pagina in Management Boek Magazine. Ontzettend blij mee!

3 opmerkingen:

Martin Verhorst zei

En gelukkig zegt "de muziekindustrie" ho ho dat gaat zomaar niet, want als ik het stuk zo lees vraagt Amazon gewoon geld voor opslag boven de 5 GB, en verdient Amazon op content waar ze (nog) geen licentie voor hebben. Lijkt me ook niet de bedoeling...

Niels Aalberts zei

True. Maar je hoeft niet doorgeleerd te hebben om te snappen dat hier dezelfde discussie aan voorafgegaan is die Steve Jobs voerde toen hij met het plan voor de iTunes Store op de proppen kwam: maanden- misschien wel jarenlang proberen alle betrokken partijen, die elkaar het licht niet in de ogen gunnen, aan boord te krijgen, om daarna uit pure wanhoop maar gewoon te starten, binnen een maand een miljoen dollar binnen harken en daarna afspraken achteraf maken over de verdeling ervan. Simpelweg omdat je er anders nooit uitkomt.

Same old, Martin, ik weet het, maar dit 'blijven zitten op content', tegen de klippen op, is 1 van de essenties van de problematiek. Helaas.

Martin Verhorst zei

Ik snap het, maar het zitten op de content moet soms ook, omdat anders anderen -die er beweren "recht op te hebben"- mee aan de haal gaan.