- Zó. Dat zegt Rob Kramer van Productiehuis Oost-Nederland (ON), dat aan de basis stond van Kyteman's Hiphop Orkest, heel goed over rigoreuze bezuinigingen op de kunstsector: 'Als je dan toch moet kiezen zou ik een voorliefde hebben voor clubs die in staat zijn het hier en nu op een toegankelijke manier te vertalen in kunst en cultuur. Een overzichtelijke portie oud behouden, maar vooral inzetten op vernieuwing.' Niks aan toe te voegen.
- Zijn collega Bas Aaftink, de bedenker van die €53,10, probeert ook iets nieuws: pay-what-you-like voor Oranjepop. Gedurfd, daar houd ik van. Buurman Burgerweeshuis zoekt een programmeur ondertussen. Iets voor jou?
- Verplichte leeskost en leerzaam plaatjes kijken over creativiteit: How to steal like an artist (and 9 other things nobody told me), via AllShallBeWell. Niet te missen dit, écht lezen!
- Boeiend: statistieken, cijfers en grafieken hoe Spotify precies werkt: 'During a week-long analysis of all music played via Spotify 88% of track accesses were for the most popular 12% of all tracks on Spotify, [but] 60% of all music content available was accessed at least once.' Mag je zelf bedenken of je vindt dat The Long Tail bestaat (= 7-delige serie, onderaan beginnen met lezen).
- HELP, pop is morsdood. Wat een snertstuk. Via Atze, die zelf over iets veel ergers schrijft: ex-lobbyist nu Hoofd Auteursrecht bij de EU. Schandalig. Om nog maar te zwijgen van de mogelijke verlenging van het auteursrecht van 50 naar 70 (!) of zelfs 95 (!!) jaar. Dommer bestaat niet in deze dynamische tijden. Help mee en kaart het met 1 klik aan bij Neelie Kroes in Brussel.
- Nog een keer: Amazon’s cloud player tests the limits of the record labels’ patience (via Okke).
- Hoe je metal market (via Misha), How to use social media to break into the music industry (via Xander) en om mijn imago van 'die gratis-man' bij te stellen: Not for free, een boek over hoe je geld verdient in een veranderde wereld. 'Doe alles in eigen beheer' bijvoorbeeld (beide links via Diederik).
- Hypermodern digitaal DJ'en, via m'n broer:
- Niet vergeten: nog een kleine maand om studiotijd te winnen! Wat let je?!
- 23 *nieuwe* Nederlandse acts op Hollandse Nieuwe #17, de nieuwe Anouk laat weinig aan de verbeelding over en de nieuwe Lucky Fonz III is niks minder dan een zomerhit. Muzikaal kan ik niet zoveel met de Bazzookas, maar ik ontving gisteren de nieuwe CD en die ziet er werkelijk schitterend uit. Prachtig artwork met te gekke strips van Nozzman, écht een hebbeding!
- Dat ziet eruit als een boeiende docu, 'You don't start a rockband today, you start a company.' (meer, via Alexander):
- Lachen (maar ook een tikje ongeloofwaardig...): je bandnaam aan een merk verkopen om je debuutalbum te financieren (via Rik). Eén van de vele veranderingen in de muziekindustrie, maar er zijn er nog meer (via Paul). Haha!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten