21 oktober 2011

Wilde ideeën & nieuwe muziek (134)

Eén van de betere Wilde Ideeën, al zeg ik het zelf. Het was een week vol leerzame en nuttige citaten (zie verderop) en heel veel spannende samenwerkingen. Daar start ik mee:
  • Het onvolprezen Bandcamp got even better met Bandalizer (via Josh). Daarmee analyseer je die prachtige en super waardevolle statistieken van Bandcamp nog makkelijker, sneller en beter. Da's goud waard! Nog geen account bij Bandcamp? Snel doen. Josh schreef eerder deze 4-delige serie op EHPO. En zo analyseer je je kijkcijfers en publiek bij YouTube (via Niek):


  • Dan de citaten. Lefsetz raakt de kern over Mick Jaggers draak Superheavy én geeft in 1 moeite door veel nuttige tips. Even later nogmaals. Lezen!
  • Erik is zoals gezegd op CMJ en woont daar verschillende panels bij waar veel nuttigs wordt verteld. 'Muziek is groter dan ooit' en 'De consument wint altijd' bijvoorbeeld, waarheden als koeien.
  • Nog een citaat, via Lykle: 'With a strong ecosystem, one also doesn’t need to worry about gatekeepers that one traditionally would need, such as the people who decide what to play on MTV. Now gatekeepers are more likely to follow the trends instead of determining them.'
  • Ook hele ware woorden in een interessante discussie over digitalisering in de boekenbrache op LinkedIn: '[Het] lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het traditionele boekformat veel sneller gaat verdwijnen dan we denken. [...] Lange tijd werd gezegd dat we de veranderingen op de korte termijn overschatten en die op lange termijn onderschatten. Misschien is het eerste deel van de stelling aan herziening toe. [...] [Er] is meer aan de hand dan een herhaling van historische zetten. Oude wetten gelden niet meer. [...] De verhouding van het nieuwe tot het oude is nu anders. Nieuwe media absorberen de oude niet alleen, ze transformeren ze en vermengen ze met andere.' Ondertussen staat DJ St. Paul bij de kwaliteitsvideotheek die sluit en blogt erover.
  • Meer relevante citaten, Steve Jobs nogmaals: 'Hey, do me a favor, will you? Don't let what happened to the music business happen to yours -- keep coming up with better ways to provide people with your content.'
  • Interessante preso via Paul (slide #25: 'YouTube = MTV', en zo is het!):


Zo, genoeg te lezen en kijken. Prettig weekend!

Geen opmerkingen: